Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
@r@gorn
Üye
Mesajlar: 149
Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen @r@gorn »

Tulga yazdı: 01 May 2023, 20:47 Yani hoca diyor ki bağıra bağıra, yahu benden motor yapmamı istiyorsunuz ama 2017'den beri resmi olarak bütçe ayırarak bu işe ucundan berisinden başla demiyorsunuz diyor.
Ben bu motor işinden iyice korkmaya başladım.

MMU ve Hürjet motorunda ABD'ye; KE, Anka3, T929 ve T925 motorlarında ise Ukrayna'ya bel bağlamış durumdayız. 2 ülkeden yarın seri üretimde motor alacağımızın garantisi yok. Hatta Ukrayna'nın son açıklamalara bakarsan prototipler için bile motor veremeyeceği söyleniyor şu konjektürde. Adamlar kendi canı derdinde. Kendi canını kurtarsa motor üretecek altyapısı ne durumda belli değil, yarın savaşta milyarlarca dolar yardım yapan abd motor vermeyeceksin derse ne yapar belli değil.

Ayrıca MMU için 3, Hürjet için resmi olarak açıklanmadığı için kaç adette geldiğini bilmediğimiz (ben 1 adet varsayıyorum) motor var. Yani MMU 3 prototip sonrası ve Hürjet prototiplerinin devamında motorumuz yok.

Tüm bunlar olurken MMU için Temel Kotil sanırım 2028 dedi yerli motor ile uçacak diye. Neye göre, kime göre ve nasıl diyor aklım hayalim almıyor. Hayır çocuk mu kandırıyoruz anlamadım. Aklı başında olan herkes görür bu tarihin hayal olduğunu.

Akşit hocanın açıklamaları ise durumun vahametini daha çok gösteriyor. Adam açık açık MMU motor yapımı 8-10 yıl sürer diyor durmadan. Hayır biz farklı bir yapım yöntemi mi bulduk daha önce uçak motoru yapmış milletin 10 seneden fazla süren imalat sürelerini 5-6 yıla indiriyoruz. Hatta Akşit hoca bir tık ileri giderek bana hala MMU motoru için resmi sözleşme yapılmadı, iş emri verilmedi diyor. Gayri resmi çalışıyorlar sanırım şu an. Artık kaç kişi ile bilmiyorum.

Helikopter motorunda ise henüz bir çalışma yok Akşit hocanın söylediğine göre.

O zaman kimse kusura bakmasın ben hiç iyimser değilim. Motor konusunda Altay proje örneğimiz çok olacak böyle giderse. İşin garibi bunu dile getiren kişi sayısı çok az. Herkes tanıtımlardan dolayı sevinçli bunu gözardı ediyor. Bazıları da abd motoru verir, Ukrayna temin eder denilip geçiliyor.

Tamam bizde sevinçliyizde de ortada çok ama çok ciddi bir motor sorunumuz var 6 platform için.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-

Mesaj gönderen Tulga »

Aslında Akşit hocanın söylemlerinden ben şu sonucu çıkarıyorum. TF6000 projesi, Türkiye'de batı teknolojisi seviyesinde turbofan motor altyapı kazanım çalışmasıdır. Yani diyor ki ben burada bu işin çekirdeğini yaparım, metalurjisini dökerim, başarı sağlarım, üstüne üstlük benim alanım olmadığı halde süper alaşım hammadde kazanımını da sizin isteğiniz üzerine çalışıp sağlarım ( Ki yaptı) tek parça kristal türbin kanadını imal edecek seviyeye getiririm. Ve bunların hepsini daha ilk kez yapan bir ülke altyapısına katarım.

Hoca devam ediyor iç sesinde; Lakin diyor 6000 lb itki seviyelerinde bir turbofan motor teknolojisi edinimi için bile bunca zaman lazımken 35k itki verebilecek, devamlı ses üstü hız sağlayabilecek, bunu yaparken de yanma odası blok çatlaması olmayacak, bu çapta bir motor ve yanma odasından çıkacak ısıya dayanıklı çok daha büyük türbin kanat üretimi gerekecek seviyede bir motor tasarımı, prototip parça imalatı, parçaların birleştirilmesi ilk ateşleme, yer testleri, platforma entegrasyon, platform üzerinde yer testleri, platform üzeri ilk uçuş, test ve kalifikasyon süreci, seri üretime hazır hale gelecek olan üretim hattı ile sonuçlanacak tüm bu işlemler nokta hatasız şekilde sonuçlansa bile 14-15 yıl sürecek.

Bugün imza atılıp resmi olarak Akşit hoca ve ekibine MMU motor projesi verilse, Temel Bey'in 2028 söyleminde ancak ilk prototip parça imalatına yeni başlanmış olur. Dikkat ederseniz nihai tasarımı tamamlanmış bir motorun prototibi için binlerce parçanın ilk üretimleri demek istiyorum. En rekor seviyede 2030-31 de ateşleme ve yer testlerine başlasa 2032-33' de platforma entegre edilse, toplam test ve kalifikasyonu da 2-3 sene arası desek en iyi ihtimal 2035-36'da seri üretime hazır hale gelebilecek bir konu var ortada.

Yeniden tekrar etmek istiyorum. Umarım F110 motorunun önemi gözönünde bulundurularak 1-2 belki de 3 filo ve yedeklerine yetecek kadar motoru lisans altı üretim anlaşması ile ülkemizde tıpkı T-70 GMHP T700 motor üretimi benzeri üretime alabiliriz. Emin olunsun ki pişman olmayız. İki projeyi birarada yürütmek zorundayız. Ancak o zaman kafa kafaya denk gelecek. Kayıpsız süreçle atlatabileceğiz.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1870
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

TF-X Kaan'da bulunan Aselsan aviyonikleri:

Stryker
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 06 Ağu 2012, 16:50
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Stryker »

Ukrayna Ankara büyükelçisi Kaan savaş uçağı projesi motorunda Türkiye ile işbirliği yaptıklarını söylemiş ama detay yok.Rolls Royce ile anlaşma sağlamadı galiba.Haberin kaynağı.
https://www.defenceturk.net/turkiye-ile ... is-birligi

ring of fire
Üye
Mesajlar: 76
Kayıt: 20 Şub 2020, 10:32
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ring of fire »

Khan olsa çok daha iyi olurmuş kaan ne arkadaş. Kağan isminde karar kılınmış ancak sonradan ş,ç,ğ vs. gibi latin alfabesinde ve yurtdışında pek yeri olmayan harflerin olmaması durumu gözetilerek böyle koyulmuş gibime geldi. Khan hemen hemen her ecnebinin bildiği ve karizmatik bulduğu bir isim olurdu.

Tugsat
Üye
Mesajlar: 95
Kayıt: 16 Kas 2018, 00:15
Yaş: 30

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tugsat »

Hâlâ kendimizi ecnebilere göre mi belirlemeye çalışıyoruz? Bir avuç dost ülke dışında kime satabilecez ki bu sistemi?Almayacaklarsa da nasıl söylerlerse söylesinler çok mu önemli cidden? Şimdiye kadar biz elalemin diline ayak uydurmaya çalıştık. Kendi ürünümüzün tam anlamıyla tadına varabilmeliyiz bence.

Kullanıcı avatarı
SametKomurcu
Süvariler
Mesajlar: 1037
Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
Konum: İstanbul
Yaş: 22

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen SametKomurcu »


Kullanıcı avatarı
SametKomurcu
Süvariler
Mesajlar: 1037
Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
Konum: İstanbul
Yaş: 22

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen SametKomurcu »



ring of fire
Üye
Mesajlar: 76
Kayıt: 20 Şub 2020, 10:32
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ring of fire »

Diyorsunuz ancak yıllardır bir motor ihalesi işini çözemediniz? Abd’ye de bir yandan posta koyup duruyoruz. Vermeyecekler ilk parti motorunu da bak gör.

Antares
Süvariler
Mesajlar: 2138
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares »

Umarım gerekli teknolojileri bir an önce aşarız. (Motor için) Mühendislerimize çok iş düşüyor.

BuLuT
Üye
Mesajlar: 949
Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen BuLuT »

Bende vermeyeceklerini düşünüyorum ama bizimklerde de bir rahatlık görüyorum.
Sanki motor işini çözmüş gibi konuşuyorlar vardır bir bildikleri deyip bekleyeceğiz zaman içinde kokusu çıkar.

kedoxs
Üye
Mesajlar: 95
Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kedoxs »



Akşit hoca MMU motoru konusunda çok somut bilgiler verdi. Motor ekibinin 250 kişiyi aştığını, motorun performans ekibinde genel kurgusunun dondurulduğu ve parça detay aşamasına geçildiğini belirtiyor.

Hep motor için görevlendirme ve projelendirme yapılmadığını ve kimin üreteceğinin belli olmadığını konuşuyorduk ama iş sadece ilan edilmemiş gibi duruyor. Tei ve Tr motor işi baya ilerletmişler. Ben en geç 2025 de çekirdek motorun çalışmasını bekliyorum.
En son kedoxs tarafından 10 May 2023, 14:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Antares
Süvariler
Mesajlar: 2138
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares »

Genel ilk tasarım bitmiş parça imalatı dediği, parçaları üretip performans kütüphanesi için sayısız deneme yanılma yapmaktan mı bahsediyor?

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Antares yazdı: 10 May 2023, 11:09 Genel ilk tasarım bitmiş parça imalatı dediği, parçaları üretip performans kütüphanesi için sayısız deneme yanılma yapmaktan mı bahsediyor?
Aynen hocam kesinlikle. Bu arada 3 binin üzerinde parçadan ve deneme yanılmasından bahsediyoruz. 2025 ilk çekirdek motor ateşlemesini ancak yetiştirebilirler kanımca. O dönemde TF6000 kalifikasyon almış olur çünkü. Tam da o döneme denk gelir MMU motor çekirdek ateşlemesi. En kritik 3 parça peşindeyim ben. Hep söylediğim ve merak ettiğim Titanyum blisk kristaller, Yüksek itki kompresör ve yüksek itki için yüksek sıcaklık dayanımlı yanma odası. Bu üç parçada sorun yoksa tarihsel bir eşik aşılmış olur benim nazarımda. Çünkü bunun sonrası diye birşey yok. Bütün kategorilerde kapılar sonuna kadar açılıyor.

Dur bakalım işler ilerliyor olsun da varsın resmi bilgi belge sözleşme olmasın. Ben razıyım.

Kullanıcı avatarı
SametKomurcu
Süvariler
Mesajlar: 1037
Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
Konum: İstanbul
Yaş: 22

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen SametKomurcu »


Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Yüksek itki motor yapmanın zorluk derecesini daha iyi anlamak için Türbin kanatlarını oluşturan Titanyum bliskleri birleştiren Atalet Kaynak Tezgahı'nın önemi, sahip olma değeri ve yüksek maliyetini özetleyen bu yazıyı da buraya ekleyelim.

Kullanıcı avatarı
SametKomurcu
Süvariler
Mesajlar: 1037
Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
Konum: İstanbul
Yaş: 22

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen SametKomurcu »


Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Savunma Sanayi Hikayemizin değerli parçalarından biri olduğu için bu haberi de eklemek istedim. 5eksen CNC tezgahı da artık ülkemiz topraklarında üretilip projelere katkı sunabiliyor. Titanyum ve karbon parçalara şekil verebilecek, farklı tasarımlara ve versiyonlara yelken açılabilecek.


Celebor
Üye
Mesajlar: 117
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Celebor »

Ismail Demir Kaan'ın küçük bir modelinin de yapılabileceğini çalışma olduğunu söylemiş. Sanırsam tek motorlu bir versiyon olur gibi. Bence yararlı olur navalize versiyon için hem daha kolay olur hem de işletim masrafları vs daha düşük bir uçak hem bizim için hem de ihracat için de güzel olur. Ruslaein check-mate uçağı gibi.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3751
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen igirgin »

Ohh mis, şimdi adama sormazlar mı madem o işi de yapacaktık neden doğrudan onu yapmadık?

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 2661
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen dr.911 »

Yahu Kaan bir bitsin, motor sorunu çözülsün sonra ne yapıyorlarsa yapsınlar ama , Kaan bir bitsin yerli motor işi kotarılsın!

Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 425
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Shock and Awe »

Keşke bu navalize fetişi yerine tanker İHA işine kafa yorsak.

Celebor
Üye
Mesajlar: 117
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Celebor »

Shock and Awe yazdı: 25 May 2023, 23:14 Keşke bu navalize fetişi yerine tanker İHA işine kafa yorsak.
Navalize kısmı benim düşüncem planlarında var yok bilmem ama eğer yapılacaksa da en mantıklısı bu tek motorlu uçak üzerinden olur. Velhasıl kelam bu daha küçük uçak dış pazar için ve filonun belki de daha da büyütülüp işletme masrafının daha da az olması için düşünülmüş olabilir daha 200 kadar Kaan uçağı teslim edilecek o teslimat bitene kadar bu iş üzerinde de durup ortaya prototip çıkarmanın ve filoyu da daha da genişletmenin bir zararı olacağını düşünmüyorum sonuçta Kaan'ın işletim masrafı az olmayacaktır. İsterleri daha düşük kf-21 tarzı bir uçağın Kaan sonrası için düşünülebileceği kanısındayım.

velicanoduncu
Üye
Mesajlar: 141
Kayıt: 12 Tem 2012, 22:16
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen velicanoduncu »

Celebor yazdı: 25 May 2023, 19:51 Ismail Demir Kaan'ın küçük bir modelinin de yapılabileceğini çalışma olduğunu söylemiş. Sanırsam tek motorlu bir versiyon olur gibi. Bence yararlı olur navalize versiyon için hem daha kolay olur hem de işletim masrafları vs daha düşük bir uçak hem bizim için hem de ihracat için de güzel olur. Ruslaein check-mate uçağı gibi.
Sayın Celebor; kasdettiğiniz usa'nın f-16 nın yerine koymak istediği , f-36 kingsnake gibi bir uçakmı?

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 868
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ddemir »


Parlamen.TR
Süvariler
Mesajlar: 199
Kayıt: 13 Tem 2012, 11:21
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Parlamen.TR »

velicanoduncu yazdı: 26 May 2023, 05:17 Sayın Celebor; kasdettiğiniz usa'nın f-16 nın yerine koymak istediği , f-36 kingsnake gibi bir uçakmı?
F16 konusunda bu kadar yetkinliğe sahip Türkiyenin bunu yapması en doğru olandı zaten bence.
Muhtemelen kast edilen

İsrail IAI Lavi
Japon Mitsubishi F-2
hatta
Çin Chengdu J-10
gibi F16 türevlerinden Türk verisiyonu üretilmeliydi.
umarım gerçekleşir.

KAAN'nın ihraç verisyosunu dışında .
Maliyet/Personmas etkin bir ucak özellikle Eski Rus uçakları kullanan fakat güncel filoya sahip olmak isteyen ülkelere ciddi bir alternatif olur.
Pazarda ciddi pay alabiliriz.

kivele
Üye
Mesajlar: 501
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kivele »

Parlamen.TR yazdı: 26 May 2023, 10:48 F16 konusunda bu kadar yetkinliğe sahip Türkiyenin bunu yapması en doğru olandı zaten bence.
Muhtemelen kast edilen

İsrail IAI Lavi
Japon Mitsubishi F-2
hatta
Çin Chengdu J-10
gibi F16 türevlerinden Türk verisiyonu üretilmeliydi.
umarım gerçekleşir.

KAAN'nın ihraç verisyosunu dışında .
Maliyet/Personmas etkin bir ucak özellikle Eski Rus uçakları kullanan fakat güncel filoya sahip olmak isteyen ülkelere ciddi bir alternatif olur.
Pazarda ciddi pay alabiliriz.
Hürjet gibi bir platform var elimizde tek koltuklu ve çift motorlu(TF-10000) verisyonunu uygun maliyetle yapabilirsek fazla sayıda ihraç edebileceğimiz bir platform olabilir.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

kivele yazdı: 26 May 2023, 11:23 Hürjet gibi bir platform var elimizde tek koltuklu ve çift motorlu(TF-10000) verisyonunu uygun maliyetle yapabilirsek fazla sayıda ihraç edebileceğimiz bir platform olabilir.
Böyle bir şey mümkün değil. Bu sıfırdan uçak yapmak demek.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

Parlamen.TR yazdı: 26 May 2023, 10:48 KAAN'nın ihraç verisyosunu dışında .
Maliyet/Personmas etkin bir ucak özellikle Eski Rus uçakları kullanan fakat güncel filoya sahip olmak isteyen ülkelere ciddi bir alternatif olur.
Pazarda ciddi pay alabiliriz.
Biz Kaan yaparak zaten o yola girmeyeceğimizi deklare ettik. O pastaya G. Kore ve Çin şuan en iyi adaylar. Rusya'nın artık ne kadar tercih edileceği muamma. Doğu bloğu Çin'den yürür, batı bloğu G. Kore'den. Keza Polonya ilk fişeği yaktı. Keza F-16V'de öyle yabana atılabilecek bir alet değil.

kivele
Üye
Mesajlar: 501
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kivele »

kabardey yazdı: 26 May 2023, 12:02 Böyle bir şey mümkün değil. Bu sıfırdan uçak yapmak demek.
Hürjet'in silahlı versiyonunu ihraç etmek istiyorsak yapmamız gereken bu malesef... Amerika'nın silahlı versiyon için motor izni vereceğini ihtimal vermiyorum.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

kivele yazdı: 26 May 2023, 12:22 Hürjet'in silahlı versiyonunu ihraç etmek istiyorsak yapmamız gereken bu malesef... Amerika'nın silahlı versiyon için motor izni vereceğini ihtimal vermiyorum.
Fark etmez, bu sıfırdan uçak yapmak demek. Böyle bir bütçe yada istek olduğunu sanmıyorum.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Muharip uçak ve motor işi bir bütün. Hepinizin malumu. Bu nedenle önce ne istediğimizi belirlemek gerek.

Şimdi bizim elimizde hava hava ağırlıklı ama hava yer görevlerine de tanımlı bir MMU KAAN olacak. Bu uçak 21 MT uzunlukta her biri 35 k itkili motorlara sahip Hi uçak seviyesinde. Tabi bir yandan da gerek düşük maliyetli insanlı jet uçak ile görev yapabilmek bir yandan da bu düşük maliyeti, oldukça pahalı olan güverte pistinden kalkabilen donanma uçak kabiliyetine sahip olmak için kullanmak istiyoruz. Hepimizin içinden geçen bu. Lakin platforma tanımlama yapamıyoruz. Kimimiz MMU üzerinden daha küçük ölçekli gidilsin istiyor, kimimiz Hürjet kabiliyeti değerlendirilerek gidilsin istiyor.

Her ne kadar KAAN'ı F-16'ların yerine diyorsak da bu uçak oldukça sofistike bir multiroll Hi uçak olarak hava kuvvetlerinin belkemiğini oluşturacak. Dolayısıyla maliyetinin 100-120 m $ civarında olması muhtemeldir. Dolayısıyla ikinci alternatif uçak modelinin daha düşük birim maliyeti ve işletim maliyeti olması zaruridir.

Şimdi KAAN'ı mevcut ölçekleri ve çift motoru ile navalize etmek kısmını tartışmadan geçiyorum zaten.

KAAN'ı tek motorlu 35 k itkili versiyonuna çevirme ve navalize etme maliyetini programını düşünmek gerek.

Hürjet'i çift motorlu daha geniş kanatlı 20k itkili 3 ton mühimmat kapasiteli navalize iniş takımlı ve korozyon kaplamalı olarak düşünmek gerek.

Bu ikisi arasında mevcut hali ile Hürjet'i tek motorlu olarak navalize etme kısmını da motor tedarik sorunu ve yerine geliştirilecek yeni bir 20 k librelik motor program süresini göz önüne alarak es geçiyorum.

Gerçekleşebilir iki ihtimal var bana göre. MMU ile yeniden dizayn işine gireceğime Hürjet üzerinden girmeyi motor alternatifi nedeniyle daha olası görüyorum. Zaten Hürjet planlarında ilk başta iki versiyon da hazırlanmış, çift motorlu model yerine tek motorlu seçilmişti. Dolayısıyla çift motor alternatifini gerçekleştirmek de TUSAŞ için sorun olmayacaktır. Hele ki motoru TF-10000 ise. Bu modeli asıl F-16 yerine koyabiliriz kuvvetlere. Aesa radarı, EH sistemi, hava hava ve hav yer mühimmatları ile hem donanmaya hem hava kuvvetlerine hizmet edebilir. KAAN ise hava koruma ve bastırma ağırlıklı yüksek nitelikli hedef operasyonları için kullanılabilir. Mevcut Hürjet motoruna da ambargo gelmeden hazırlıklara başlamak bize hem donanmada hem hava kuvvetlerinde ciddi zaman kazandıracaktır. Eminim ki bu tarz bir Hürjet versiyonu, TF10000 motorunun TUSAŞ'a teslim edilmesi süresine kadar ilk uçuşa hazır edilecek seviyeye getirilir. Mevcut tasarım ekibi hazır, parça üretim tezgahları hazır, kalıplar değişecek, motor yuvaları belirlenecek, iniş takımlarına ve kanca mukavemetine dayanıklı gövde üretimi, korozyon kaplama. Bir de bunun normal hava kuvvetleri donanımı hazır edildi mi iki ayrı kuvvete ortak platform ile hem kendi ihtiyacımıza uygun maliyet hem de ihracata ciddi kazanım sağlamış oluruz.

Parlamen.TR
Süvariler
Mesajlar: 199
Kayıt: 13 Tem 2012, 11:21
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Parlamen.TR »

kabardey yazdı: 26 May 2023, 12:06 Biz Kaan yaparak zaten o yola girmeyeceğimizi deklare ettik. O pastaya G. Kore ve Çin şuan en iyi adaylar. Rusya'nın artık ne kadar tercih edileceği muamma. Doğu bloğu Çin'den yürür, batı bloğu G. Kore'den. Keza Polonya ilk fişeği yaktı. Keza F-16V'de öyle yabana atılabilecek bir alet değil.
Bence hala olabilir .
Hürjet de Evrilebilir.


Şu Güzelliğe Bakarmısınız.

Resim

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

Parlamen.TR yazdı: 26 May 2023, 14:04 Bence hala olabilir .
Hürjet de Evrilebilir.


Şu Güzelliğe Bakarmısınız.
Kendimi tekrara düştü ama olmaz, bu yeni bir uçak demek, yeniden geliştirme demek. Hürjet olduğu kadar silah taşıyacak, rakibi çok ama bizde yerli mühimmat ve sistemler ile donatabilirsek, piyasada bir şansı var. Bundan başka bir şey olmayacak.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 409
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein »

https://www.savunmasanayist.com/ukrayna ... ine-girdi/ Ben mi göremedim bu paylaşımı?Ne gibi faydası dokunur ne gibi win-win yaklaşımı olur. RR'dan bir ses çıkar mı?

KAAN savaş uçağının özgün motorunun geliştirilmesi için açılan ihaleye, Ukraynalı Ivchenko Progress şirketi de katılım sağladı.

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı, Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi kapsamında geliştirilecek KAAN savaş uçağı için milli bir turbofan motor geliştirilmesini planlanıyor. Bu kapsamda kısa süre önce “Ön Tasarım Fazı Projesi” başlatıldı.

avunmaSanayiST.com tarafından savunma kaynaklarından edinilen bilgilere göre; MMU Özgün Motor Geliştirme Programı kapsamında SSB tarafından başlatılan Ön Tasarım Fazı Projesi ihalesine, TRMotor ana yükleniciliğinde TEI ve Ivchenko Progress işbirliği modeli ile teklif sunuldu.

Türk savunma sanayii tarafından geliştirilen; AKINCI TİHA, KIZILELMA, ANKA-3, KEMANKEŞ ve Süper ŞİMŞEK gibi uçak ve mühimmatta, Ukrayna’dan tedarik edilen motorlar kullanılıyor. Öte yandan T929 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri de yine Ukrayna’dan tedarik edilen bir motoru kullanıyor.

Öte yandan Milli Muharip Uçak motoru için İngiliz Rolls-Royce şirketi, Türkiye’den Kale Grubu şirketiyle bir ortaklık kurmuştu. Aynı ihalede, TAEC de yarışıyor. 2017 yılında kurulan TAEC Uçak Motor Sanayi A.Ş, Rolls Royce Overseas Holdings Limited ve Kale Holding A.Ş. iştiraki. Kale Grubu, şirketin %51 hissesine sahip.

Kale Grubu bünyesinde bulunan Kale Arge şirketi, Türkiye’nin ilk turbojet füze motorlarını geliştirmesiyle biliniyor.

Kale Arge tarafından geliştirilen KTJ-3200 ve KTJ-1750 Turbojet Motorları; ÇAKIR, SOM ve ATMACA füzelerine güç verecek. Öte yandan şirket, KARA ATMACA için KTJ-3700; GEZGİN Seyir Füzesi için ise ARAT Projesi kapsamında motorlar geliştiriyor. Roketsan üretimi ÇAKIR Seyir Füzesi, kısa süre önce KTJ-1750 Turbojet Motoru ile ilk atış testini başarıyla tamamlamıştı.

Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, KAAN savaş uçağı için milli bir turbofan motor geliştirme sürecinin ortalama 8 ila 10 yıl sürebileceğini açıklamıştı. Halihazırda KAAN savaş uçağında, ABD üretimi F110 Turbofan Motoru kullanılıyor. İlk uçuşunu 2023 veyahut 2024 yılında gerçekleştirilmesi planlanan KAAN savaş uçağının ilk 20 adedinde, F110 motoru bulunacak.

TUSAŞ, Türk Hava Kuvvetleri’ne yönelik ilk KAAN teslimatını 2028 yılında gerçekleştirmeyi hedefliyor.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

Ivchenko Progress'in Zaporijya'daki tesisleri bildiğim kadarı ile tamamen kullanılmaz halde. En son geliştiriyoruz dedikleri motorda şu altta ki. Üstelik TEİ gibi GE ekolünden gelen bir firma ile nasıl bir ortaklık olacak çok ilginç.


Resim

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Bu haber bana biraz Ivchenko Progress mühendis desteği gibi geliyor. Malumunuz üzere birkaç gündür mühendis ayrılmaları yaşıyoruz. Projelerin devamlılığı ve ekipleri güncellemek adına maaş+Türkiye'de yerleşik yaşam imkanları ile Ivchenko Progress mühendislerine iş olanağı sunuluyor olabilir. İşin teknik destek yanının da düşük profilde motor sıcak parça tasarım ve dökümünde olabileceğini tahmin ediyorum.

Sonuç itibariyle MMU motoru için Ön tasarım fazı projesi başlatılmış, Akşit hoca açıklamalarında TF-6000 turbofan motorun ulaşılabilirliği noktasına gelindiğini açıklamış, sıcak parçalar olan tek parça kristal titanyum bliskler yapılabilir olmuş, yüksek itki kompresör ve yüksek itkiye dayanıklı yanma odası döküm teknolojisi üzerinde çalışılmakta. Bu noktalarda belli mühendislik destekleri alınabilir. Mühendis çalıştırma ve ekip sayısını arttırma söz konusu olabilir. Lakin Ivchenko Progress motor tasarım üretim kültürü ile bizimki istesek de uymaz. Sadece aynı kulvardaki işin çalışma prosedürleri, aşina mühendis tedariği, döküm teknolojisi üzerine mühendislik desteği çerçevesinde çalışmalar ve birliktelikler olur. Tabi işin bir de Baykar ayağı var. Baykar ile ileri dönemde birçok platform ve motor birlikteliği içinde Ukrayna. Bu ve bunu geliştirecek Türk Savunma Sanayi ortaklıkları ihtimali adına da birliktelik teklif edilmiş olabilir.

Ben daha önceki söylediklerimi tekrar ediyorum. Benim tahminim Akşit hoca ve ekibi, TF10000 ile parça, döküm, montaj, ilk çalıştırmaya hazırlık, çekirdek motor, tek parça kristal titanyum blisk gibi detayları tamamlamış olmalı. Bunu da başkanlığa sunmuş olmalı. Yapılabilirliği ispatlanınca da MMU motoru ön tasarım fazı projesi başlatılmış olmalı.

Sürecin ilerlemesi de şöyle olabilir. Bir yandan ön tasarım tamamlanacak. Kritik detay tasarımı bitirilecek. 3D yazıcıdan tüm detay parçalarıyla MMU motor prototibi basılacak. Bu esnada TF-6000 ilk ateşleme ve yer testlerine başlanacak, ardından motor parçaları tamamlanıp ard yanıcı eklenerek TF10000 hali ile ateşlenip yer testleri başlayacak. Bu işlemler bittiğinde tahmini tarihler 2025 sonunu işaret ediyor olacak
Başta Kızılelma ve Anka 3 olmak üzere platformlara TF10000 entegre edilip testlere devam edilecek. 2026 ikinci veya üçüncü çeyreğinde MMU motor çekirdeği ilk ateşleme görebiliriz. Ardından motor detay soğuk parçaların üretimi, yer testlerine başlanması, motoru oluşturan tüm parçaların entegrasyonu ve son hali ile yer testlerine devamı 2028-29 civarı tamamlanmış olarak 2030'da ilk KAAN platformuna entegrasyon çalışmaları yapılabilir. Bu tarihten itibaren benim kanaatim yerli motorun seri üretim başlangıç fazına hazır hale gelmesi 2034'ü bulacaktır.

Yani 9-10 yıllık belirlediğim süreç aslında TF10000 yapılabilirliği hesaba katıldığında 13-14 yılı bulmakta. Bu da Akşit hocanın ilk dönem açıklamaları ile uyumlu bir tarih. Her zamanki gibi önce yapabilirliği için çalışma başlatılır, ardından bu teknoloji üzerinden çalışmalar devam ettirilir. Ürünün ortaya çıkması 5-6 yıl gibi görünüyor olsa da bu alandaki ilk çalışmalar hesaba katıldığında olması gereken sürelere denk gelir.

Sonuç olarak ben MMU motoru için hayırlı olsun diyebiliyorum kendime. Hazır olma zamanı 2033-34'ten önce olması imkansız zaten. O yüzden oyalanmadan ilk 2 filo KAAN için yedekleri ile beraber motor tedarik işini ABD ile halletmeye bakalım. Bırakın artık F-16 Viper veya F35 almaya çalışmayı. Kit felan da vermesinler. Bu motorlar acilen alınmalı. Siper diye diye yeri göğü inletiyoruz medyada. S-400 işini halledip, gerek kalmadığını belirterek alacağımız 1.4 b$ için acilen F110 motoru sipariş edelim. Yerli motor işini düşünmekten daha önemlisi şuan bu hazır motorlarla üretilmesi zaruri ilk 2 filo işidir.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1870
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

MMU için Cem Doğut'un objektifinden yüksek çözünürlüklü duvar kağıdı:
Resim

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 409
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein »

Savunma sanayi başkanı Haluk Görgün olmuş.Nereye yazacağımı bilemedim. Projeler nasıl ilerler?Nasıl birisi acaba?

Kullanıcı avatarı
Mert
Üye
Mesajlar: 66
Kayıt: 04 Mar 2017, 02:40
Konum: Sakarya
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Mert »

Acaba F16'lar konusunda Abd ile arayı yumuşatmak için İsmail Demir gönderilmiş olabilir mi?S400 lerden dolayı biliyosunuz, yaptırıma uğrayanlar arasındaydı.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1771
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ »

Adı mı makamı mı ambargolu?

Kullanıcı avatarı
DarkMatter
Süvariler
Mesajlar: 488
Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen DarkMatter »

ZIRHLISUVARİ yazdı: 06 Haz 2023, 08:20 Adı mı makamı mı ambargolu?
İkisi de ambargoluydu üstadım.

Kullanıcı avatarı
Karasu
Üye
Mesajlar: 1066
Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Karasu »

Yaptırıma uğradığı için arayı geri düzeltmek amacıyla görevinden alınacak olsaydı daha önce de alınabilirdi, hatta alınırdı. Yorulmuş ve görevden affını istemiş olabilir. Bunlar yıpratıcı görevler.

karli
Süvariler
Mesajlar: 1499
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen karli »

Mert yazdı: 06 Haz 2023, 01:24 Acaba F16'lar konusunda Abd ile arayı yumuşatmak için İsmail Demir gönderilmiş olabilir mi?S400 lerden dolayı biliyosunuz, yaptırıma uğrayanlar arasındaydı.
S400 seçimi zaten başlı başına bir hata idi. O kadar teknolojoji transfer şartı koytu sonra gidip hazır sistem S400 aldırdı. F35 ten çıkaramazlar maliyet artar dedi, çıkarmayı bırak tüm üretim sürecinden paketlendik. Uzayan ihaleler, atılmayan imzalar, HvKK lığı, ve Donanmanın platform ihtiyaçları şiddetli hale geldi, zamanında atılmayan adımlar. Tüm bunları yanyana koyduğumuzda çok ama çok ciddi hatalar süreci var. Hakkını yemiyorum çok başarılı olduğu alanlar oldu, ancak tedarik makamı olduğunu unuttu. İhtiyaçlarıda tedarik edemedi. Benim içinde hiç şaşırtıcı olmadı. Yerlileşme, miilileşme gerçekten güzel bir amaç, ancak kantarın topuzunu kaçırırsan bu artık biraz bize zarar vermeye başlar.

Başka bir örnek vereyim, S70 leri T70 e çevirmek için harcadığımız paralar, emek, saat, altyapılar şunlar bunlar yıllara yaydın, şunu yaptın, bunu yaptın sonuç nedir? Seri üretime geçtin ve aldığın lisansın süresi doldu? Birkaç tane üretip üretemeyip ortada kalacaksın. T925 var, eyvallah ama o zaman T70 ile niye bu kadar uğraştın diye sorarım. Yani tedarik makamı, tedarik derdini bırakıpta, mühendis sayısıyla, proje sayısıyla, iş saati sayısının hesabına girerse işte burada bir hata vardır.

Yahut Almanya U214 projesinde 2-3 yıl önce niyeti bozupta tepemize ambargoyu çaksaydı ne yapacaktık? İşte bunun cevabı yok. Tamam çok güzel ilerledik, çok geciktik birşey oldu olmadı. Ama işte....

Tabi bunlar benim şahsi fikrim, kıymetli bir insan, ülkemize gerçekten değer kattı, ama gereksiz riskler canımızı yaktı, çok daha fazlacada canımız yanabilirdi. Yani çok bariz hatlar yaptı. Değişimide doğru bir karar.

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 868
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ddemir »

Karasu yazdı: 06 Haz 2023, 09:34 Yaptırıma uğradığı için arayı geri düzeltmek amacıyla görevinden alınacak olsaydı daha önce de alınabilirdi, hatta alınırdı. Yorulmuş ve görevden affını istemiş olabilir. Bunlar yıpratıcı görevler.
Katılıyorum. 2014 de Murad Bayar dan görevi devraldığında forumdada çok tartışmıştık. Herkesin aklında acaba oluşmuştu. Yaptıkları için teşekkür edip, görevi devralana başarı dilemek ve önümüze bakmak gerekir. Sistem değil şahıs odaklı olduğumuz için bize garip geliyor. Ama olması gereken bu. Malum koltuk yapışıyor bize.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

Arkadaşlar İsmail Demir ve SSB bir araç, karar alıcı bir mekanizma değil. En fazla teknik konuda siyasileri bilgilendirebilecek bir mekanizma olabildi. Onların ağzından çıkanları, teknik olarak doğrulamak zorunda olan bir makam oldu. SSM, SSB'ye geçişte siyasi bir yapıya çevrildiği için, artık o saatten sonra eski düzene göre yorum yapılamaz. Keza eski düzende de askeriye işi baltalardı. Tabi bazı konularda 3-5 kuruş hesabına düşüldü eyvallah da, işin %99'u siyaset olduktan sonra teknik ve ekonomik alanda çokta konuşacak bir şey yok.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1446
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

İlk baştaki kıstas S400 değildi aslında. İki devlet arası politik bilek güreşi dahilinde bir restleşme, bir inatlaşma bir direnç savaşıydı. İçeriğinde pek çok konu olan bir ilişki zehirlenmesiydi bu. İki tarafın da bastırması, iki tarafı da kontrolsüz kararlar almaya doğru itti. Halbuki S400'ün bize katıp katmayacağı ile ilgili herşeyi bilen bir askeri akıl var sonuçta. Lakin mesele teknik değildi işte. Konunun asıl başlangıcı Tezkere reddi ve sonrasındaki derin yaralar açan çuval hadisesidir. O günden bugüne gelişen olaylar kronolojisini hepimiz biliyoruz. İşte iki taraf da bu kronolojik hadiselerden birinde bile geri adım atmadı. Atmayınca da mevzu F-35 projesinden çıkarmaya S400'ü bahane etmeye, F-16 Viper vermek için Yunanistan'a karşı kullanmama garantisi isteyen Menendez'e kadar vardı işler. Bu sırada da "karlı" hocamın bahsettiği, devamında "kabardey" hocamın açıkladığı neden sonuç ilişkileri neticesinde nitelikli majör platform projeleri tedariki çok ciddi sekteye uğradı. Çok değerli yerli projeler ve ürünler sahibi olduk. Lakin çok değerli nitelikli platformları da tedarik edemeyecek noktaya geldik. İlave F-16, F-35A, F-35B, modernizasyon kitleri, belki LHD'ler için 2. El CH-53, MH-60R, P-8 Poseidon DKU, belki ilave alınacak CH-47F gibi kritik nitelikli platformlardan yoksun kaldık.

Bu saatten sonrasında politik kararların yönüne bağlı olarak ya böyle devam edilecek ya da iki tarafın da birbirine el uzatması ile ilişkilerin yönü rayına oturacak. Aksi taktirde adı Murad Bayar olmuş İsmail Demir olmuş Haluk Görgün olmuş farketmeyecek. Ulusal savunma tedarik ve ihtiyaç kriterlerinin askeri teknik kararlar ile politik kararlar arasında gelip gitmesi söz konusu olduğu sürece muğlak süreç devam edecektir. Nitelik kabiliyetini de İHA/SİHA endüstrisi ve mühimmat projeleri ile sağladığımız başarılar ile kapatmaya çalışacağız.

karaden
Üye
Mesajlar: 127
Kayıt: 17 May 2022, 19:31
Yaş: 28

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen karaden »

karli yazdı: 06 Haz 2023, 13:22 S400 seçimi zaten başlı başına bir hata idi. O kadar teknolojoji transfer şartı koytu sonra gidip hazır sistem S400 aldırdı. F35 ten çıkaramazlar maliyet artar dedi, çıkarmayı bırak tüm üretim sürecinden paketlendik. Uzayan ihaleler, atılmayan imzalar, HvKK lığı, ve Donanmanın platform ihtiyaçları şiddetli hale geldi, zamanında atılmayan adımlar. Tüm bunları yanyana koyduğumuzda çok ama çok ciddi hatalar süreci var. Hakkını yemiyorum çok başarılı olduğu alanlar oldu, ancak tedarik makamı olduğunu unuttu. İhtiyaçlarıda tedarik edemedi. Benim içinde hiç şaşırtıcı olmadı. Yerlileşme, miilileşme gerçekten güzel bir amaç, ancak kantarın topuzunu kaçırırsan bu artık biraz bize zarar vermeye başlar.

Başka bir örnek vereyim, S70 leri T70 e çevirmek için harcadığımız paralar, emek, saat, altyapılar şunlar bunlar yıllara yaydın, şunu yaptın, bunu yaptın sonuç nedir? Seri üretime geçtin ve aldığın lisansın süresi doldu? Birkaç tane üretip üretemeyip ortada kalacaksın. T925 var, eyvallah ama o zaman T70 ile niye bu kadar uğraştın diye sorarım. Yani tedarik makamı, tedarik derdini bırakıpta, mühendis sayısıyla, proje sayısıyla, iş saati sayısının hesabına girerse işte burada bir hata vardır.

Yahut Almanya U214 projesinde 2-3 yıl önce niyeti bozupta tepemize ambargoyu çaksaydı ne yapacaktık? İşte bunun cevabı yok. Tamam çok güzel ilerledik, çok geciktik birşey oldu olmadı. Ama işte....

Tabi bunlar benim şahsi fikrim, kıymetli bir insan, ülkemize gerçekten değer kattı, ama gereksiz riskler canımızı yaktı, çok daha fazlacada canımız yanabilirdi. Yani çok bariz hatlar yaptı. Değişimide doğru bir karar.
Tamam da tüm bunların İsmail Demir ve SSB ile alakası nedir?

Başta s400 olmak üzere bu kararları başta RTE olmak üzere siyasi karar alıcılar verdi.S-400 alalım diyen İsmail Demir miydi?

SSİK toplantısında 2012'de uzun menzilli HSS ihalesinde yerli üretim katkısı teknoloji transferi ısrarını yapanda bizzat RTE idi.Daha o zaman İsmail Demir yoktu.

RMK Marine'ye verilen MİLGEM ihalesini kim iptal etti?

Diğer projeleri ve tedarikleri etkileyen yaptırım ve ambargoların sebebi de yine başta RTE olmak üzere siyasi karar alıcıların politikaları.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 2819
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen anafor2014 »



Gövde altı mühimmat yuvası


kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7243
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

Kaan için RR ile görüşme deniyor. Umarım biran önce artık sonuçlanır. 2. bir Altay kaldıracak halde değiliz.

https://www.savunmasanayist.com/mmu-kaa ... -gorusmesi

Cevapla