Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 1147
Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
Konum: Merzifon
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen merzifonlu »

Fırçalamaktan olduğunu sanmıyorum. MMU işi hızlandı çünkü motor sorununda önümüzü görür hale geldik. Zaten etrafımızda savaş çıkıp duruyor, kışın ortasında donsuz kalmamak için Siper, MİUS ve MMU bir an önce envantere girmeli. Altay mesela çok acil değil ama Siper+MİUS+MMU şart.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2616
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen okeanos »

Kim yaparsa, sebep olursa helal olsun. Tabi sonu getirilirse. Temel Kotil çok inançlı ve güven verici konuşuyor. Mahmut Akşit, İsmail Demir, Temel Kotil, Selçuk Albayrak ve daha adını sayamadığım Aselsan, Havelsan, Tai vs vs çalışanları siyaset dışı tutulmalı.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

İşin içine çok fazla siyaset karıştı. Baştan ya TEİ ile F110 klonuna girilecekti ya da RR ile yeni motora. Bu aradaki süre kayboldu maalesef. Umarım biraz akıl başa gelmiştir.

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 361
Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
Konum: ANKARA
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen sailor06 »

okeanos yazdı: 10 Mar 2022, 18:29 Kim yaparsa, sebep olursa helal olsun. Tabi sonu getirilirse. Temel Kotil çok inançlı ve güven verici konuşuyor. Mahmut Akşit, İsmail Demir, Temel Kotil, Selçuk Albayrak ve daha adını sayamadığım Aselsan, Havelsan, Tai vs vs çalışanları siyaset dışı tutulmalı.
Onlar kendilerini siyaset dışında tutsalardı, bu olabilirdi. Onların siyasetin vıcık vıcık içinde oldukları yerde, onları siyaset dışında tutalım demek, bu insanlara koruma kılıfı geçirmekten başka birşey değildir.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 365
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein »

Bu son animasyonda uçakta görülen değişikler neler acaba? Dikkatli inceleyen arkadaşlar var mı acaba? RR bu motoru kaç senede çıkarabilir acaba?

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

sailor06 yazdı: 10 Mar 2022, 18:49 Onlar kendilerini siyaset dışında tutsalardı, bu olabilirdi. Onların siyasetin vıcık vıcık içinde oldukları yerde, onları siyaset dışında tutalım demek, bu insanlara koruma kılıfı geçirmekten başka birşey değildir.
Aynen dediğin gibi, ben yazacaktım tam. Mümkünse çıkıp konuşmasınlar, sadece İsmail Demir konuşsun.

Özellikle Temek Kotil hiç güven vermiyor açıklamaları ile. Ucuz mühendis çalışıtırıyoruz diye sevinmeye devam etsin...

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2616
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen okeanos »

sailor06 yazdı: 10 Mar 2022, 18:49 Onlar kendilerini siyaset dışında tutsalardı, bu olabilirdi. Onların siyasetin vıcık vıcık içinde oldukları yerde, onları siyaset dışında tutalım demek, bu insanlara koruma kılıfı geçirmekten başka birşey değildir.
Politik düşünceleri için insanları elemine etmek, emeklerini veya feda ettiklerini görmemek üzdü hocam. Mevcut siyasilerin elinde sarılabilecekleri en büyük kozlardan biridir bu insanların kattığı katmadeğer. A parti de olsa hükümette değişmez, b partide. Ama bu insanların hayat hikayelerine bir bakın isterseniz. Neleri ne zaman bir anda nasıl bıraktıklarını, mevcut konumlarının onlara artı ve eksilerini bir tartın. Korumakla evet korunmalı ve kollanmalı. Bu memlekete toplu iğnesi başı kadar faydası olan herkes korunmalı. Kimse damat diye hakkından da olmamalı. Bu insanları kaybetmek, boşa giden emek, zaman ve kabiliyettir. Ucuz mühendis kısmı kime göre, neye göre ucuz? Genelleme yaparak tu-kaka yapmak olmamalı. Selamlar.

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 361
Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
Konum: ANKARA
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen sailor06 »

okeanos yazdı: 10 Mar 2022, 21:56 Politik düşünceleri için insanları elemine etmek, emeklerini veya feda ettiklerini görmemek üzdü hocam. Mevcut siyasilerin elinde sarılabilecekleri en büyük kozlardan biridir bu insanların kattığı katmadeğer. A parti de olsa hükümette değişmez, b partide. Ama bu insanların hayat hikayelerine bir bakın isterseniz. Neleri ne zaman bir anda nasıl bıraktıklarını, mevcut konumlarının onlara artı ve eksilerini bir tartın. Korumakla evet korunmalı ve kollanmalı. Bu memlekete toplu iğnesi başı kadar faydası olan herkes korunmalı. Kimse damat diye hakkından da olmamalı. Bu insanları kaybetmek, boşa giden emek, zaman ve kabiliyettir. Ucuz mühendis kısmı kime göre, neye göre ucuz? Genelleme yaparak tu-kaka yapmak olmamalı. Selamlar.
Ne ilgisi var "politik düşünceleri için insanları elimine etmek" filan. Devlet için çalışan insan, apolitik davranmak zorundadır. En büyük faydayı apolitik olursa sağlayabilir, taraflı olursa yapması gerekeni, kamu yararına yapamaz. Ajitasyona girmeyin burada, "toplu iğne kadar yararı olan" filan diye lafa başlayıp. Ne yazmışım ben; "kendileri siyaset yapmasalar, bu tartışmaların tarafı olmazlardı". Söylediklerim çok açık, iyive okuyup hazmetmeden veya sırf cevap vermek için yazmayın.

optimus_prime
Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 29 Ağu 2012, 13:48
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen optimus_prime »

Son yayınlanan animasyon ile bir önce yayınlanan animasyondaki uçak arasında yine fark var. herhalde hangardan çıkana kadar nihai halini göremeyeceğiz :)))

Antares
Süvariler
Mesajlar: 1886
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares »

Bu arada son bilgilere bakınca şimdi TAEC ile mi devam edilecek?

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

Antares yazdı: 15 Mar 2022, 09:02 Bu arada son bilgilere bakınca şimdi TAEC ile mi devam edilecek?
Temenni o yönde ama tam bir anlaşma yok gibi.

Kullanıcı avatarı
Heisenberg
Üye
Mesajlar: 520
Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
Yaş:
İletişim:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Heisenberg »

Rolls Royce türkiye Ziyaretinde cok güzel teklif yapmisti. istemedik , onun yerine ABD Modotoru secildi.
7Yil oluyor simdi tekrar basa dönüyoruz. bu 7 yil icinde neler yapildi cok merak ediyorum. Ama motorsuz pek bisey yapilamaz Tasarim konusunda.
Yapildiysa belki Prototip yapilmistir F-110 lar icin. simdi dön basa. Siyasileri tebrik etmek lazim böyle hizli davrandiklari icin. Bana göre bu Ucak 2030dan önce Hangardan cikmaz. Hele ilk ucus hic olmaz.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

Ortalık/kafalar karışıktı MMU motoru açısından ve hâlâ tam belli değil. Ukrayna'da Akıncı açısından tuz biber oldu.

https://www.defenceturk.net/ismail-değil mi ... alisiyoruz

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 2008
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Mec »



Çift koltuklu versiyonu ile jet SİHA'ları kontrol edilmesinden bahsediliyor. Bu konseptin verimliliğine pek ikna olmuş değilim.

Kullanıcı avatarı
Hayali
Üye
Mesajlar: 898
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
Konum: Samsun-TR
Yaş: 26

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Hayali »

Mec yazdı: 29 Mar 2022, 18:10

Çift koltuklu versiyonu ile jet SİHA'ları kontrol edilmesinden bahsediliyor. Bu konseptin verimliliğine pek ikna olmuş değilim.
Niye ki? Kamov Ka-50 de olan sıkıntılar örnek verilebilir. Tek Pilot hem tehditlere karşı kendini savunup, hemde büyük bir SIHA ailesini ağda kontrol etmesi veya en azından etkin kullanabilmesi sıkıntılı olabilir. Kuvvet sanki pilotların emrinde insansız hava araçların kullanılmasını istiyor gibi. Olası yer istasyonlarının vurulmasında, uçaklar üzerinden göreve devam edilmesi istenebilir.

Kullanıcı avatarı
MadlyFly
Süvariler
Mesajlar: 91
Kayıt: 15 Ağu 2014, 10:46
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen MadlyFly »

Sürü operasyonlarında ikinci bir pilot ya da operatör gerekliliğine ben de katılıyorum. Fakat bu personelin MMU içinde değil de bölgedeki bir E7 içerisinde ya da yerdeki komuta kontrol merkezinde olması bana daha mantıklı geliyor.

Bunu sağlayacak veri iletim sisteminin kurulması ise hem maddi hem de teknik olarak şimdilik zor. Elon Musk gibi yörüngeyi uydu ile donatacak durumumuz maalesef yok. Bu sebeple MMU içinde ikinci pilot ya da operatör, şimdilik uygulanabilir en uygun çözüm gibi.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3543
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Canti »

Hayali yazdı: 29 Mar 2022, 19:57 Niye ki? Kamov Ka-50 de olan sıkıntılar örnek verilebilir. Tek Pilot hem tehditlere karşı kendini savunup, hemde büyük bir SIHA ailesini ağda kontrol etmesi veya en azından etkin kullanabilmesi sıkıntılı olabilir. Kuvvet sanki pilotların emrinde insansız hava araçların kullanılmasını istiyor gibi. Olası yer istasyonlarının vurulmasında, uçaklar üzerinden göreve devam edilmesi istenebilir.
Çok doğal çünkü her ne kadar Selçuk Bey bağımsız bir uçak yapmaktan bahsetse bile ve öyle olsa dahi -ki hepimiz bunu isteriz- bu uçaklar loyal wingman konsepti içinde çalışacaklar.

Eagle1
Üye
Mesajlar: 199
Kayıt: 15 Mar 2016, 14:47
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Eagle1 »


kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

RR ile çalışma yönünde bir adım gibi.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1455
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Son dönemde yapılan açıklamalarla birlikte bu adamı ben de kabarbey gibi yorumladım. Zaten Katar'ı sadece parayla böyle teknolojilere ortak etmek oldukça saçmaydı.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »


Tulga
Süvariler
Mesajlar: 639
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Bu saatten sonra tırnaklarımızla kazıyarak geldiğimiz bu noktayı geriye götürecek çıkışlar yapmadan ileriye taşımayı temenni ederim.

MMU özelinde İngiltere ile pürüzlerin giderilmesi çok önemliydi. Son açıklama teyid niteliğinde oldu. Hızla sonuçlandırmak ve zamanı iyi değerlendirmek gerek. Muharip Uçak projesi en kritik konu oldu şuanda.

Bu gelişmeler ışığında ABd tarafından da F-16 alımı ve modernizasyonu tamamlanabilirse geriye bugünün kötü haberi olan Reis sınıfı denizaltı teslimat ötelemesi kalmış olacak.

The Qonqueror
Süvariler
Mesajlar: 158
Kayıt: 09 Eki 2020, 22:39
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen The Qonqueror »


BGTN
Üye
Mesajlar: 806
Kayıt: 24 Tem 2012, 08:23
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen BGTN »

Tempest projesine katilmamiz mumkun mu?

Aykaç
Üye
Mesajlar: 21
Kayıt: 21 Mar 2022, 07:30
Yaş: 37

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Aykaç »

BGTN yazdı: 08 Nis 2022, 21:26 Tempest projesine katilmamiz mumkun mu?
Mmu projesinde bu kadar ilerlemiş ve bu kadar yatırım yapmışken hatta bence tempest projesinden daha ileri aşamadayken niye kendi millî beka projemizi sekteye uğratacak bir adım atalım? Bu kadar dallanıp budaklanmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Sonuçta sınırsız kaynaklara sahip değiliz.

AKINCI
Akıncılar
Mesajlar: 591
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen AKINCI »

İngilizler tempest motor arge işini bedavaya getirecek, şu an ellerinde tempest için uygun core yok. Bu projeden sonra muhtemelen bu core üzerinden yürürler. Bizde işimize bakarız. Zaten mmu daki İngilizlerin getirdiği mühendisler tempest projesine giderler. Bu iş onlar içinde önemli ve karlı olacak. Belki bizim 6. Nesil uçağımız da tempest üzerinden geliştirilir Kim bilir?

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 2067
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen anafor2014 »

Tempestden iş payı alırmıyız acaba? maliyetlerini azaltırdık.

AKINCI
Akıncılar
Mesajlar: 591
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen AKINCI »

Ortak olacakları Teac üzerinden motor parçası üretmek mantıklı olabilir onlar için de.

Lotrer
Üye
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 May 2021, 19:02
Konum: Kayseri
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Lotrer »

Her animasyonda veya sunumda farklı birşey görüyoruz ama benim aklıma takılan bir husus var. Silah istasyonlarının tandem veya yan yana olması arasında bir fark mı var ve 21m lik bir uçak için hangisi daha avantajlı olur?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3195
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen igirgin »

Lotrer yazdı: 19 Nis 2022, 22:35 Her animasyonda veya sunumda farklı birşey görüyoruz ama benim aklıma takılan bir husus var. Silah istasyonlarının tandem veya yan yana olması arasında bir fark mı var ve 21m lik bir uçak için hangisi daha avantajlı olur?
Aselsan Miyatür Bomba salanını hatırlayın hem yan yana hem tandem toplamda 4 adet bomba.

Lotrer
Üye
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 May 2021, 19:02
Konum: Kayseri
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Lotrer »

igirgin yazdı: 20 Nis 2022, 18:42 Aselsan Miyatür Bomba salanını hatırlayın hem yan yana hem tandem toplamda 4 adet bomba.
Yanlış anladın galiba, ben F-22&J-20 veya SU-57 gibi olmasından bahsediyorum. İlkinde yan yana 2 Minyatür Bomba salanı koyuyorsun ikincisinde arka arkaya yük aynı ama aerodinamik olarak bir fark mı var veya tandem olunca daha fazla yakıta alan mı açılıyor gibisinden demek istemiştim

Kullanıcı avatarı
Hayali
Üye
Mesajlar: 898
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
Konum: Samsun-TR
Yaş: 26

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Hayali »

İddialı olmuş. Detaylara boğulmak dünyada çoğu projenin sonu olmuş, bizde biraz fazla mı detaya takılıyoruz?Ama TÜRK'e imkansız kelimesi yakışmazdı.
Bu projenin ilk kill markı'nı görmeden ölürsem kahrederim.


kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

F110-GE-132 motoru art yakıcı ile yaklaşık 32,5 bin pound güç üretiyor. Bu motor da F110-GE-129'nin bir elden geçmiş hali. TEİ'de yıllardır GE ile bu işi yapıyor. Zaten proje başında teklifleri vardı, ciddiye alınmadı. Fakat şimdi RR ile çalışma şansı varken, TEİ ile devam etmek ne yazık ki son çare gibi geliyor bana. TEİ, Hürjet için F404'ün yerli versiyonunu yada Türkiyede üretimi konusunu tutturabilirse aslında çok daha güzel olur.

commandos
Süvariler
Mesajlar: 281
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen commandos »

Zaten her halükarda motorun imalatı TEI tarafından yapılmayacak mı ki?! Başka üretim ve imalat tesisi mi var memlekette.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

commandos yazdı: 03 May 2022, 22:53 Zaten her halükarda motorun imalatı TEI tarafından yapılmayacak mı ki?! Başka üretim ve imalat tesisi mi var memlekette.
Üretim ayrı, geliştirme ayrı iş. TEi bir sürü motora paça üretiyor MMU motoruna da üretir.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

Ben de isterim Tei üretsin ama bu işler kolay değil. Akşit hoca fazla özgüvenli veya hafife mi alıyor anlamadım. Kale/RR halledecektir bu işi.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kabardey »

baryshx yazdı: 04 May 2022, 01:03 Ben de isterim Tei üretsin ama bu işler kolay değil. Akşit hoca fazla özgüvenli veya hafife mi alıyor anlamadım. Kale/RR halledecektir bu işi.
Adam yıllardır yaptığı motor üzerinden çalışma yapmayı vaat ediyor. Ben hafife alıyor diyemem. Keza projenin başında tarihler vererek, ayrıntılı şekilde açıklayarak, sunum yapan tek firma da TEİ idi. Gerçekçi bir proje ortaya koyduğunu düşünüyorum. Fakat ilgi görmedi.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

kabardey yazdı: 04 May 2022, 01:14 Adam yıllardır yaptığı motor üzerinden çalışma yapmayı vaat ediyor. Ben hafife alıyor diyemem. Keza projenin başında tarihler vererek, ayrıntılı şekilde açıklayarak, sunum yapan tek firma da TEİ idi. Gerçekçi bir proje ortaya koyduğunu düşünüyorum. Fakat ilgi görmedi.
Tj300, ktj1750'ye karşı kaybetti. Turbofan değil ama bu da bir işaret olabilir

kedoxs
Üye
Mesajlar: 62
Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kedoxs »

baryshx yazdı: 04 May 2022, 01:28 Tj300, ktj1750'ye karşı kaybetti. Turbofan değil ama bu da bir işaret olabilir
Kimsenin kaybettiği yok bence. Mühimmat motorları Kale ye veriliyor ki doğrusu da budur. Kale bir motor ailesi oluşturuyor. Tei Tj300 MMU motorunun bir hazirliği sayilir. Aynı mimariyi teknolojiyi kapsıyor. Ayrıca Tj300 de hacime göre rekor güç üretmeyi başardılar. Ondan Akşit iddialı Raptor motoru gücünde yapabiliriz açıklamasını yaptı.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

kedoxs yazdı: 04 May 2022, 07:22 Kimsenin kaybettiği yok bence. Mühimmat motorları Kale ye veriliyor ki doğrusu da budur. Kale bir motor ailesi oluşturuyor. Tei Tj300 MMU motorunun bir hazirliği sayilir. Aynı mimariyi teknolojiyi kapsıyor. Ayrıca Tj300 de hacime göre rekor güç üretmeyi başardılar. Ondan Akşit iddialı Raptor motoru gücünde yapabiliriz açıklamasını yaptı.
İhaleyi kazanıp kazanmaması değildi demek istediğim, teknik veriler. Akşit ve Temel hoca zaten hep söylüyorlar

KTJ-1750;
20 kilogram
202 mm çap
464 mm uzunluk
1750 itki

Tj300;
34 kilogram
224 mm çap
450 mm uzunluk
1400 İtki

Büyük ihtimalle MMU motoru Kale/RR ortaklığında olacak. İsmail bey tüm firmalar diyordu ama göreceğiz

commandos
Süvariler
Mesajlar: 281
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen commandos »

kabardey yazdı: 03 May 2022, 22:57 Üretim ayrı, geliştirme ayrı iş. TEi bir sürü motora paça üretiyor MMU motoruna da üretir.
Üstat, ben de onu demek istedim aslında. Geliştirme ve fikri mülkiyet ayrı olacak. TEI işin sadece imalatını yapacak. Sipariş usulü bi nevi aslında. TEI başla bir konumda olmayacak. Sn. Akşit’ in röportajlarında da belirttiği üzere.

Kullanıcı avatarı
Hayali
Üye
Mesajlar: 898
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
Konum: Samsun-TR
Yaş: 26

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Hayali »

baryshx yazdı: 04 May 2022, 08:21 İhaleyi kazanıp kazanmaması değildi demek istediğim, teknik veriler. Akşit ve Temel hoca zaten hep söylüyorlar

KTJ-1750;
20 kilogram
202 mm çap
464 mm uzunluk
1750 itki

Tj300;
34 kilogram
224 mm çap
450 mm uzunluk
1400 İtki

Büyük ihtimalle MMU motoru Kale/RR ortaklığında olacak. İsmail bey tüm firmalar diyordu ama göreceğiz
İlerleyen yıllarda Block- 50/52 gibi motor farklılıkları olabilir .

Antares
Süvariler
Mesajlar: 1886
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares »

baryshx yazdı: 04 May 2022, 08:21 İhaleyi kazanıp kazanmaması değildi demek istediğim, teknik veriler. Akşit ve Temel hoca zaten hep söylüyorlar

KTJ-1750;
20 kilogram
202 mm çap
464 mm uzunluk
1750 itki

Tj300;
34 kilogram
224 mm çap
450 mm uzunluk
1400 İtki

Büyük ihtimalle MMU motoru Kale/RR ortaklığında olacak. İsmail bey tüm firmalar diyordu ama göreceğiz
Üstadım kağıt üzerinde bu bilgiler olabilir ama hesaba katmadığımız pek çok şey var. Fiyat olarak Kale motoru daha iyi olabilir ya da stratejik olarak TEI ye mühimmat motorlarını da yıkmak istemeyebilirler (Platform motorları için çok enerjisi olması için) ayrıca aradaki itki farkı ve kilo farkının çalışma saati üzerinde dramatik bir etkisi de olabilir. Kısacası biz ne yazsak ne desek boş. Ancak TEI nin bu işin altından kalkabileceğine inanıyorum. Varsın Raptor motoru olmasın, ona yakın olsa taklalar atarım.

SametKomurcu
Üye
Mesajlar: 156
Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
Yaş: 22

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen SametKomurcu »

inşallah bu iddialar doğrudur. 6. Nesil Tempest ve 5. Nesil MMU ile en güçlü Hava Kuvvetleri arasınd yer alırız.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 639
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tulga »

Aslında Sn. Akşit'in açıklamalarında yer alan 7-8 sene içerisinde elde edilen kazanımlar ve altyapı sayesinde bugün bu tarz bir motoru yapabilecek yetkinliğe ulaştık özgüveni var.

Hatta o dönem TEİ'ye yerli motor yapabilirmisiniz sorusu yönetildiğinde 17-18 senede bu işi yapabiliriz açıklaması gelmişti.

Bugün geçen süre ve kazanımlar düşünüldüğünde 6-7 senede gelinen nokta ile motor işine bugün başladığında 11-12 senede yaparız açıklamaları toplamda ilk verilen demeçteki süreye de denk gelmekte.

Akşit hoca açıklamalarından da anlaşılacağı üzere konulara popüllist yaklaşmadan yapılabilecek bir projenin tüm parametrelerine hakim biri. Bu nedenle olabilecekleri süresi ve uygun altyapısı ile birlikte değerlendirebilen bilgi altyapısına sahip.

11-12 senede 35k pound itki gücünde bir motor yapabilirlik çok önemli bir teknolojik kazanım olur. Bunu MMU projesinden bağımsız düşünmek dahi söz konusu olabilir. MMU sonrası 6. Nesil bir Muharip Uçak projesine ortaklık söz konusu olduğunda veya MMU üzerinden kendi 6. Nesil uçağımız planlandığında elimizde geliştirilmiş ve üzerine ilave teknolojileri ekleyerek modifikasyon yaparak o dönemin ihtiyaçlarına uyarlayabileceğimiz bir motor seçeneği söz konusu olur.

MMU projesi için Kale/RR motor 29k pound olarak yola çıkar ve gelistirilirken TEİ üzerinden Sn Akşit'in belirttiği parametrelerde 35k pound bir motor projesi full devlet subvansiyonu ile başlatılabilir.

En azından çocuklarımızın yetişkin olduğu dönemlerde bizim dönemin sıkıntıları yaşanmamış olur. Fırtına KMO, Altay tankı, Atak helikopteri projeleri ve ihracat sıkıntıları değerli örnekler olarak kalsın.

Bir kere de platform öncesi motor altyapısı ve ürünü hazır hale gelmiş olur...

Antares
Süvariler
Mesajlar: 1886
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares »

Sayın @Tulga zaten durmamamız gerekiyor. MMU havalanmaya başladığında bir ekip onun Block ları için çalışırken başka bir ekip direk yeni uçak ve motor projesine başlamalı ki her zaman en modern platformlara sahip olalım. Yani özetle es vermemiz gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

Akşit hoca, MMU'dan önce motor projesi başlamalıydı gibi bir şey de dediydi. Bizim için MMU'ya F110 çapında, 35k pound bir motor yapmak zor diyordu, bizi aşar gibisinden.

Daha büyük çapta bir motor ile 35k pound'a ulaşabilir gibi gözüküyor ama bu seferde MMU'nun dondurulmuş olan tasarımının değişmesi gerekecek.

Volkan2000
Üye
Mesajlar: 151
Kayıt: 22 Mar 2022, 15:25
Yaş: 22

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Volkan2000 »

1500 BG motor helikoptere takılıp uçurunca her şey değişir F110 yapamayız diyenler rahatlıkla yaparız demeye başlayacaklardır.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen baryshx »

Volkan2000 yazdı: 04 May 2022, 18:05 1500 BG motor helikoptere takılıp uçurunca her şey değişir F110 yapamayız diyenler rahatlıkla yaparız demeye başlayacaklardır.
Yani kötümser olmak istemiyorum ama önümüzde de gerçekler var. Yoksa kim istemez helikopter ve uçak motorlarımız olsun, dünya standartlarında da çok iyi olsun.

Akşit hoca helikopter motorumuz için de kullanılan malzeme konusunda, ulaşılabilirlik açısından kaliteden biraz feragat edildiğini, bunun güce yansımadığını ama ağırlığına ve yüksek sıcaklıklarda zorlanmasına sebep olduğunu söylemişti.

Zamanla kendimizi geliştireceğimiz ortada, dünyada 50-70 yıldır bu işi yapan ülkeler ile yarışmak kolay değil. Gelişen teknoloji ile çok iyi yerlere geliriz İnşallah, eğitim ile olacak bu. Tabii torpil ve liyakatsizlik ile devam ederse geçmiş olsun. Altay tankı ve motorunda gördük bu durumu

commandos
Süvariler
Mesajlar: 281
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen commandos »

Motor konusunda en büyük meydan okumanın yanma odasındaki 1400 dereceye erişmenin ve stabil olarak yanmanın sağlanması için kullanılacak malzemenin teknolojisi olduğunu belirtmişti Sn. Akşit.
Yüksek sıcaklık yüksek itki beraberinde….

Cevapla