TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1455
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
- ddemir
- Süvariler
- Mesajlar: 775
- Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
- Yaş: 40
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 528
- Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
- Konum: Ankara
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bana hiç inandırıcı gelmiyor. Ne takla attık ta tercih edilmeyen uçağı almaya ikna ettik?
En son murattekin tarafından 22 May 2022, 17:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- ddemir
- Süvariler
- Mesajlar: 775
- Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
- Yaş: 40
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Diyetlerini ödüyor olabilirler mi...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 639
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bence diyetten ziyade samimi destekte bulunan bir ülke ile ilişkilerini her alanda geliştirmeye yönelik adımlardan biri. Sonuçta her sektörde işbirliği ve alım yapma niyetleri var. Savunma sektöründe de ufak ufak işbirliği ve alımlar başlatmış olabilirler. Devamı olursa çok ürün alabilecek potansiyeldeler. Libya ordusunu eğiten bir ülke olarak bizden silah sistemleri tedarik etmek istemeleri de gayet doğal. Kara, deniz ve hava kuvvetleri için satış potansiyeli yüksek bir ülke. Devamı gelir umarım.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6898
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
O kadar da derinlere dalmaya gerek yok bence. TSK'nın katı bir istek listesi olabilir ama Libya bu kadar katı olmaz zorunda değil. Hürkuş yeterli bir uçak ve eğitimi düzgün olan pilotların elinde ciddi bir araç. Libya amaca uygun bir doktrin ile verim alabilir.
-
- Üye
- Mesajlar: 151
- Kayıt: 22 Mar 2022, 15:25
- Yaş: 22
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bugün Hürkuş yarın Hürjet
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1411
- Kayıt: 21 Kas 2013, 14:29
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1128
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Uçak olarak bakmayın olaya. Bunun uzun yıllar yedek parçası, ikamesi, ve tabi işin uzun yıllara sair mühimmat tedarik edebilme olasılığıda var. Batıdan birincisi alamıyor olabilir, alsada mühimmat ta sıkıntı çekebileceklerini düşünebilirler.murattekin yazdı: ↑22 May 2022, 14:21 Bana hiç inandırıcı gelmiyor. Ne takla attık ta tercih edilmeyen uçağı almaya ikna ettik?
-
- Üye
- Mesajlar: 130
- Kayıt: 25 Eki 2015, 09:48
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 281
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Yorumlarda uçak sözleşme kriterlerini karşılamıyor gibi bir şeyler demiş pilotumuz. Düşündürücü.
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10017
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Neredeyse baştan tasarlıyorlar uçağı, son 2-3 küsür yıldır.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1128
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Devlet sırrı bu, öğrenilmesi Tusaş'a halel getirir

Halbuki sıkıntı yazılır/paylaşılır, sonra
çözülünce de çözdük diye yazarsın. Sırf kendilerine ve şirkete laf gelmesin diye söylenmiyor. Eleştiriye açık olmak ve istifa etmek kültürde yok.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5185
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Uçağın normal uçması ayrı şey akrobasi ayrı şey. Kolay değil bu işler , umarım çıkarılacak dersler hürjet uygulanır , dikkat edilir.
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Ağır koşullar altında ve zorlu hareketler ile Test edilmiyor mu? Hep normal uçuş ile mi test ediliyor?goldenwings yazdı: ↑22 Haz 2022, 20:55 Uçağın normal uçması ayrı şey akrobasi ayrı şey. Kolay değil bu işler , umarım çıkarılacak dersler hürjet uygulanır , dikkat edilir.
-
- Üye
- Mesajlar: 361
- Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
- Konum: Ankara
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
İyi de madem uçak sorunlu nasıl ihraç ediyoruz?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 528
- Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
- Konum: Ankara
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Gerçekten ediyor muyuz?

- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Ediyoruz da o ülkelerin isterleri belli. Bizi HvKK gibi çok geçmişe sahip olan inciğini cıncığını çıkarabilen ülkeler değil. Gerçi henüz kabulleri yapılmadı ama oralara ihracatı bizim TSK'ya ürün kabul ettirmekten daha kolay yerine göre.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5185
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Her şekilde test edildi zaten , edilmiştir , burada başka bir nedenden düşmüş gözüküyor ama esas sıkıntılı noktalar başka. Hep KT-1’in kopyası dendi ama değil sorunlar da farklı çok konuşuldu zaten. Kt-1’de de başka sorunlar var. İkisinden elde edilen tecrübe ile hürkuş ve hürjet projelerinin devam edilmesi lazım. Bir de mühendis ile pilot arasında iyi bağ kurmak lazım. Yerde tasarladığın gibi olmuyor işte bunu da pilot görüyor ama pilot da mühendis değil sorunu düzgün tanımlayıp yönlendirmesi lazım mühendisi.
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1455
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 639
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Hayırlı olsun. Gerçekten basamak atlanılan haberler bunlar. Sayıların hiçbir önemi yok. 2 adet, 6 adet, 1 sistem, 2 batarya Allah ne verdiyse satacaksın. Savunma silah pazarında gitgide Türkiye adı çınlamakta kulaklarda. Bu da yeni müşteri adayları ülkelere referans teşkil etmekte. Fransız ve Abd basını bu noktaya özellikle parmak basıyor. Bir zamanların en büyük silah alıcısı Türkiye pazarı nasıl silah tüccarına dönüştü. Gelişen teknolojilere farklı dokunuşlarla farklı ürünler piyasaya sürebilme. Gerçek savaş alanlarında tatbik etme ve esaslı bedava reklam avantajı. Bunlar sayesinde Türk silah sanayi ve teknolojisinin kabul edilebilir kalite seviyesinde olduğu algısı oturmakta. Böylece sahada denenmeyen ürünlerin satışlarında da referans teşkil edebilmekte.
Motor, motor, motor. Şuanda altından kalkılması gereken esaslı konu bu artık. Hemen hemen her kategoride belli bir seviyeye gelindi. Artık bu sistemlerin tamamlayıcı ana gücü motor işine teferruatlı el atma zamanı.
TF-6000 projesi çok önemli. 7/24 esasıyla finansman ve mühendis takviyesi ile proje planlanandan çok önce bitirilmeli. Test ve denemeler esnasında TF-12000 projesi hızla başlamalı. Devamında mesela TF-24000 devreye alınmalı. Bunlar için 15 yıl proje hedefi konulmalı. Buradan Kızılelma, Kızılelma sonrası muhtemel çift motorlu MİUS, Hürjet, MMU ve farklı versiyonları beslenecek. Kendi ihtiyaçlarımız yanında çok önemli ihracat potansiyeli mevcut olacak.
TS-1400 motor projesi ve lisans altı üretimi T700-TEI motor projesi üzerinden Hürkuş TP-1600 turboprob motor biran önce devreye alınmalı. 3000 shp'lik TS-2800 projesi başlatılarak Atak-2 ve 10t TGMHP platformları motoru hazırlanabilir.
Bizim yakın ve orta vadede iş yükümüz budur. Buna göre organize olma zamanı şimdi. Her projeye kaynak aktarilamaz. Şuan en kritik konu motor olmuş durumda. Mesela aynı durum kara araçlarında Fırtına Obüs, Altay tank güç grupları için de geçerli. Artık bunlara kalıcı çözüm sağlanmalı. Özel sektör eliyle olsun denildikce zaman kaybediliyor. 10 yıl içerisinde bitirilip seri üretim zamanı yüksek adetlerde üretimlerle kayıp zaman açığı kapatılıp yola devam edilmeli.
İhracat bakın nasıl patlamalarla ardından gelmeye başlıyor...
Motor, motor, motor. Şuanda altından kalkılması gereken esaslı konu bu artık. Hemen hemen her kategoride belli bir seviyeye gelindi. Artık bu sistemlerin tamamlayıcı ana gücü motor işine teferruatlı el atma zamanı.
TF-6000 projesi çok önemli. 7/24 esasıyla finansman ve mühendis takviyesi ile proje planlanandan çok önce bitirilmeli. Test ve denemeler esnasında TF-12000 projesi hızla başlamalı. Devamında mesela TF-24000 devreye alınmalı. Bunlar için 15 yıl proje hedefi konulmalı. Buradan Kızılelma, Kızılelma sonrası muhtemel çift motorlu MİUS, Hürjet, MMU ve farklı versiyonları beslenecek. Kendi ihtiyaçlarımız yanında çok önemli ihracat potansiyeli mevcut olacak.
TS-1400 motor projesi ve lisans altı üretimi T700-TEI motor projesi üzerinden Hürkuş TP-1600 turboprob motor biran önce devreye alınmalı. 3000 shp'lik TS-2800 projesi başlatılarak Atak-2 ve 10t TGMHP platformları motoru hazırlanabilir.
Bizim yakın ve orta vadede iş yükümüz budur. Buna göre organize olma zamanı şimdi. Her projeye kaynak aktarilamaz. Şuan en kritik konu motor olmuş durumda. Mesela aynı durum kara araçlarında Fırtına Obüs, Altay tank güç grupları için de geçerli. Artık bunlara kalıcı çözüm sağlanmalı. Özel sektör eliyle olsun denildikce zaman kaybediliyor. 10 yıl içerisinde bitirilip seri üretim zamanı yüksek adetlerde üretimlerle kayıp zaman açığı kapatılıp yola devam edilmeli.
İhracat bakın nasıl patlamalarla ardından gelmeye başlıyor...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3543
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bu tip periferi ülkelere satışların o ülke açısından psikolojik bir yönü var. Özellike Nijerya, Filipinler gibi terör örgütleriyle mücadele eden ülkelerde ABD'ye ve Batı'ya karşı aynı bizde olduğu gibi bir güvensizlik var ayrıca o ürünler çok pahalılar. Daha önce yazmıştım Atak videolarının altında bizim Türkiye strong yazanlardan çok Filipinliler var çünkü komünist militanlara karşı kullanmak için ihtiyaçları var. Nijerya'nın Boko Haram'la mücadelesi bu satışta önemli etken. Filipinliler kadar incelemedim ama gördüğün Nijeryalılar aşağı yukarı öyle diyorlar. Tabi bu silahların sivillere karşı kullanımı konusu merak ediyorum, bu ülkeler operasyonlarında gerçekten bizim kadar hassas mı? Küçümsediğimden değil bilmediğimden. İleride başımızı yakalabilir. Malum Bayraktar'ın açıklarını yana yakıla arayan bir Batı var.Tulga yazdı: ↑26 Tem 2022, 10:51 Hayırlı olsun. Gerçekten basamak atlanılan haberler bunlar. Sayıların hiçbir önemi yok. 2 adet, 6 adet, 1 sistem, 2 batarya Allah ne verdiyse satacaksın. Savunma silah pazarında gitgide Türkiye adı çınlamakta kulaklarda. Bu da yeni müşteri adayları ülkelere referans teşkil etmekte. Fransız ve Abd basını bu noktaya özellikle parmak basıyor. Bir zamanların en büyük silah alıcısı Türkiye pazarı nasıl silah tüccarına dönüştü. Gelişen teknolojilere farklı dokunuşlarla farklı ürünler piyasaya sürebilme. Gerçek savaş alanlarında tatbik etme ve esaslı bedava reklam avantajı. Bunlar sayesinde Türk silah sanayi ve teknolojisinin kabul edilebilir kalite seviyesinde olduğu algısı oturmakta. Böylece sahada denenmeyen ürünlerin satışlarında da referans teşkil edebilmekte.
Motor, motor, motor. Şuanda altından kalkılması gereken esaslı konu bu artık. Hemen hemen her kategoride belli bir seviyeye gelindi. Artık bu sistemlerin tamamlayıcı ana gücü motor işine teferruatlı el atma zamanı.
TF-6000 projesi çok önemli. 7/24 esasıyla finansman ve mühendis takviyesi ile proje planlanandan çok önce bitirilmeli. Test ve denemeler esnasında TF-12000 projesi hızla başlamalı. Devamında mesela TF-24000 devreye alınmalı. Bunlar için 15 yıl proje hedefi konulmalı. Buradan Kızılelma, Kızılelma sonrası muhtemel çift motorlu MİUS, Hürjet, MMU ve farklı versiyonları beslenecek. Kendi ihtiyaçlarımız yanında çok önemli ihracat potansiyeli mevcut olacak.
TS-1400 motor projesi ve lisans altı üretimi T700-TEI motor projesi üzerinden Hürkuş TP-1600 turboprob motor biran önce devreye alınmalı. 3000 shp'lik TS-2800 projesi başlatılarak Atak-2 ve 10t TGMHP platformları motoru hazırlanabilir.
Bizim yakın ve orta vadede iş yükümüz budur. Buna göre organize olma zamanı şimdi. Her projeye kaynak aktarilamaz. Şuan en kritik konu motor olmuş durumda. Mesela aynı durum kara araçlarında Fırtına Obüs, Altay tank güç grupları için de geçerli. Artık bunlara kalıcı çözüm sağlanmalı. Özel sektör eliyle olsun denildikce zaman kaybediliyor. 10 yıl içerisinde bitirilip seri üretim zamanı yüksek adetlerde üretimlerle kayıp zaman açığı kapatılıp yola devam edilmeli.
İhracat bakın nasıl patlamalarla ardından gelmeye başlıyor...