TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
- Heisenberg
- Üye
- Mesajlar: 520
- Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
- Yaş:
- İletişim:
Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
ANKA-Aksungur tahminime göre sanki en basarili IHA'miz olacak. Havada 50 Saat kalabilmesi ve Yük tasima yönünden en üst sinif diyebiliriz. Insallah daha iyi olur.
Ama Akincinin neden böyle Garip bi Tasarim yaptigini hala anlamadim. Hem Aerodinamik konusunda tasarim yanlisa benziyor hemde Yük Yönünden fazla tasiyabilecegini sanmiyorum. Neden Balik Tasarim? Aerodinamik kurallarina göre ters ve Havada kalis süresini azaltir.
ABD üretilen en basit IHA larda bile havalandiktan sonra tekerleri iceriye cekiliyor sürtünme oldukca azalsin diye... Bilmiyorum Akincinin Tasarimi yanlis gibi geliyor
Ama Akincinin neden böyle Garip bi Tasarim yaptigini hala anlamadim. Hem Aerodinamik konusunda tasarim yanlisa benziyor hemde Yük Yönünden fazla tasiyabilecegini sanmiyorum. Neden Balik Tasarim? Aerodinamik kurallarina göre ters ve Havada kalis süresini azaltir.
ABD üretilen en basit IHA larda bile havalandiktan sonra tekerleri iceriye cekiliyor sürtünme oldukca azalsin diye... Bilmiyorum Akincinin Tasarimi yanlis gibi geliyor
-
- Üye
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 27 Eyl 2020, 22:34
- Yaş: 22
Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Birtakım durumlar değişmediği sürece dünyada Bayraktardan daha makul düzeyde iha-siha üreten firma olamaz taktik iha TB2 dünyanın en başarılı sistemidir (!)taner82 yazdı: ↑29 Eyl 2020, 14:12 ANKA-Aksungur tahminime göre sanki en basarili IHA'miz olacak. Havada 50 Saat kalabilmesi ve Yük tasima yönünden en üst sinif diyebiliriz. Insallah daha iyi olur.
Ama Akincinin neden böyle Garip bi Tasarim yaptigini hala anlamadim. Hem Aerodinamik konusunda tasarim yanlisa benziyor hemde Yük Yönünden fazla tasiyabilecegini sanmiyorum. Neden Balik Tasarim? Aerodinamik kurallarina göre ters ve Havada kalis süresini azaltir.
ABD üretilen en basit IHA larda bile havalandiktan sonra tekerleri iceriye cekiliyor sürtünme oldukca azalsin diye... Bilmiyorum Akincinin Tasarimi yanlis gibi geliyor
- dr.911
- Akıncılar
- Mesajlar: 2254
- Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
- Yaş:
- Bör Körmös
- Üye
- Mesajlar: 610
- Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
- Yaş: 31
- DarkMatter
- Üye
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 880
- Kayıt: 17 Ağu 2012, 15:19
- Yaş:
Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
ABD üretilen en basit IHA larda bile havalandiktan sonra tekerleri iceriye cekiliyor sürtünme oldukca azalsin diye... Bilmiyorum Akincinin Tasarimi yanlis gibi geliyor
[/quote]
Test uçuşları esnasında iniş takımları açık uçuyorlar.Sadece iha larda değil bir çok platformda durum böyle.
[/quote]
Test uçuşları esnasında iniş takımları açık uçuyorlar.Sadece iha larda değil bir çok platformda durum böyle.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 244
- Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
- Konum: California
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Kanatlarin once yukari dogru bir aci yapip sonra yere paralel gitmesinin sebebi su:taner82 yazdı: ↑29 Eyl 2020, 14:12 ANKA-Aksungur tahminime göre sanki en basarili IHA'miz olacak. Havada 50 Saat kalabilmesi ve Yük tasima yönünden en üst sinif diyebiliriz. Insallah daha iyi olur.
Ama Akincinin neden böyle Garip bi Tasarim yaptigini hala anlamadim. Hem Aerodinamik konusunda tasarim yanlisa benziyor hemde Yük Yönünden fazla tasiyabilecegini sanmiyorum. Neden Balik Tasarim? Aerodinamik kurallarina göre ters ve Havada kalis süresini azaltir.
ABD üretilen en basit IHA larda bile havalandiktan sonra tekerleri iceriye cekiliyor sürtünme oldukca azalsin diye... Bilmiyorum Akincinin Tasarimi yanlis gibi geliyor
- Kanatlarin govdenin altina takili olmasi isteniyor, (yapisal) agirligi ve tasarimi optimize etmek icin. Kanatlari yukari takdiginiz zaman govdeyi ve hemen herseyi yukaridan asagi dogru asmak zorunda kaliyorsunuz ve cok verimli bir tasarim degil.
- Kanatlarin govdenin altina monte edilince yerden belli bir yukseklikte olmasi lazim cunku pervaninin belli bir boyutu var. Ayrica kanatlara konulacak faydali yuklerin de yerden belli bir mesafede olmasi isteniliyor
- Bu durumda ya ozellikle on inis takimini uzun yapacaksiniz, ki bu gerektiginden buyuk bir inis takimi ve onun kapladigi daha buyuk yuva hacmi anlamina geliyor, ya da kenati bu sekilde baglanti noktasinda acilandiracaksiniz.
Ucagin burnunun hafif asagi dogru olma sebebi de buraya konulacak AESA radari hem hava hem de sathi gozleyebilecek sekilde yerlestirebilmek icin.
- Heisenberg
- Üye
- Mesajlar: 520
- Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
- Yaş:
- İletişim:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Kanat tasarimini anladimda ama Burun kismi ve hatta tüm IHA'nin alt tarafi düz yapilamazmi AESA ve SATCOM ile?
Yoksa icindeki Yükü Ön ve Arkadaki Yükü birbirine dengelemek icin mi yapilmis? Su Resime bakarsaniz IHA dalgali olarak yapilmis:
Yatirilmis S seklinde... Hatta kuyruk kismi arkada tekrar yukari cikiyor. Demek istedigim Burun kismindaki ,Orta ve Kuyruk kismi tüm
Tasarimi bozmus. Bu sekilde kalirsa Havada kalma süresi kisalmaz mi?

-
- Süvariler
- Mesajlar: 244
- Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
- Konum: California
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Ana kanadin govdenin altina yerlestirilmesinin en buyuk avantaji ucaga boylece cok daha iyi aerodinamik ozellikler kazandirmak ve daha atik manevralar yapabilme ozelligi vermek. Bundan bahsetmeyi yukarida unuttum.
Aslinda Akinci kanat ve govde tasarimlari olarak ilginc bir yapiya sahip. Ana kanat yapisi M seklinde ve bunun ozelligi kanatlarin yuksek aerodinamik gucler altinda agrilip, bukulmelere karsi direncli olmasi. Bu sekilde ana kanat yapisina sahip ucak sayisi cok az.
Akinci’da kuyruk kanadi konvansiyonel tasarima sahip ve cok daha alcak bir seviyede tutulmus. Balik seklinin sebebi bu.
Akincinin kuyruk tasarimi konvansiyonel tasarim ve avantajlari su sekilde:
1. Konvansiyonel kuyruk kanadi tasarimina sahip. Konvansiyonel kuyruk tasariminin avantaji ucagin stabilizasyonuna pozitif olarak katkida bulunmak icin. Yerlestirildigi konum ve sekil itibari ile en iyi stabilizasyonu verecek kuyruk kanadi secenegi konvansiyonel tasarim
2. Diger kuyruk kanadi seceneklerine gore konvansiyonel kuyruk kanadi tipi ve yerlesimi agirligi optimize etmek icin daha uygun (or: T tipi kuyrukta agirlik artisi var).
Bu konvansiyonel kuyrugun bu sekilde daha asagida yerlestirilmesinin sebebi ile ilgili benim anladigim su sekilde:
1. turboprop motorun eksozu ile ayni hizada olmasi istenmiyor cunku motorun isisindan zaman icinde kuyruk kanatlari zarar gorebiliyorlar. Yani bu durumda bu seviyenin ya altinda ya da ustunde olmasi gerekiyor.
2. Bircok geleneksel pervaneli ucagin kuyruk kanadi ana kanattan daha yukarida konumlu. Bu ucakta bu dusuk konumun tercih edilmesinin sebebi dikey stabilizatorun ve dumenin (rudder) efektivitesini arttirmak. Bu sayede Akincinin daha iyi donme karakteristikleri mevcut
3. Kuyruk tasarimina tekrar bakarsak aslinda bu tam bir konvansiyonel kuyruk tasarimi degil. Ters Y seklindeki arka kuyrugun bir onemli ozelligi donuslere yardimci olmasi (donme yonunde roll)
4. Burada ters-Y seklindeki kuyruk kanadinda ters Y’yi olusturan yatay kanatciklarin acisinin yuksek olmamasi inislerde bu kanatciklarin yere carpma olasiligini elimine ediyor
Aslinda Akinci kanat ve govde tasarimlari olarak ilginc bir yapiya sahip. Ana kanat yapisi M seklinde ve bunun ozelligi kanatlarin yuksek aerodinamik gucler altinda agrilip, bukulmelere karsi direncli olmasi. Bu sekilde ana kanat yapisina sahip ucak sayisi cok az.
Akinci’da kuyruk kanadi konvansiyonel tasarima sahip ve cok daha alcak bir seviyede tutulmus. Balik seklinin sebebi bu.
Akincinin kuyruk tasarimi konvansiyonel tasarim ve avantajlari su sekilde:
1. Konvansiyonel kuyruk kanadi tasarimina sahip. Konvansiyonel kuyruk tasariminin avantaji ucagin stabilizasyonuna pozitif olarak katkida bulunmak icin. Yerlestirildigi konum ve sekil itibari ile en iyi stabilizasyonu verecek kuyruk kanadi secenegi konvansiyonel tasarim
2. Diger kuyruk kanadi seceneklerine gore konvansiyonel kuyruk kanadi tipi ve yerlesimi agirligi optimize etmek icin daha uygun (or: T tipi kuyrukta agirlik artisi var).
Bu konvansiyonel kuyrugun bu sekilde daha asagida yerlestirilmesinin sebebi ile ilgili benim anladigim su sekilde:
1. turboprop motorun eksozu ile ayni hizada olmasi istenmiyor cunku motorun isisindan zaman icinde kuyruk kanatlari zarar gorebiliyorlar. Yani bu durumda bu seviyenin ya altinda ya da ustunde olmasi gerekiyor.
2. Bircok geleneksel pervaneli ucagin kuyruk kanadi ana kanattan daha yukarida konumlu. Bu ucakta bu dusuk konumun tercih edilmesinin sebebi dikey stabilizatorun ve dumenin (rudder) efektivitesini arttirmak. Bu sayede Akincinin daha iyi donme karakteristikleri mevcut
3. Kuyruk tasarimina tekrar bakarsak aslinda bu tam bir konvansiyonel kuyruk tasarimi degil. Ters Y seklindeki arka kuyrugun bir onemli ozelligi donuslere yardimci olmasi (donme yonunde roll)
4. Burada ters-Y seklindeki kuyruk kanadinda ters Y’yi olusturan yatay kanatciklarin acisinin yuksek olmamasi inislerde bu kanatciklarin yere carpma olasiligini elimine ediyor
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
MArti kanat tasarimi dna hocam, bu tasarim insanli ucaklarda gecmisten beri kullaniliyor. Havacilik sanayinin tarihsel akisinda kullailmis bir tasarim. Akinci'daki kullanimi biraz daha radikal gibi gorunmesi, son yillarda bu sekilde tasarimlar olmamasina baglayabiliriz. Tabi ana govde ise daha radikal, pek gormeye alisik olmadigimiz bir tasarim. Birlesik Arap Emirlikleri'nin gelistirdigi bir MALE IHA var, ona biraz benzer geometri olarak.
Bu konuyu Tolga Ozbek gundeme getirmis ve tarihsel ornekler vermisti.
https://tolgaozbek.com/haberler/havacil ... kanatlari/
Bu konuyu Tolga Ozbek gundeme getirmis ve tarihsel ornekler vermisti.
https://tolgaozbek.com/haberler/havacil ... kanatlari/
- TUVA
- Süvariler
- Mesajlar: 733
- Kayıt: 11 Eki 2014, 02:33
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Hocam artilarini saydiniz peki ya eksileri? Bu tasarimin (cirkin goruntunun) dezavantajlari nelerdir?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 244
- Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
- Konum: California
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Robust hicam. tesekkurler. Tolga Ozbek;in yazisini gormemistim. Guzel bir yazi yazmis.robust yazdı: ↑02 Eki 2020, 23:21 MArti kanat tasarimi dna hocam, bu tasarim insanli ucaklarda gecmisten beri kullaniliyor. Havacilik sanayinin tarihsel akisinda kullailmis bir tasarim. Akinci'daki kullanimi biraz daha radikal gibi gorunmesi, son yillarda bu sekilde tasarimlar olmamasina baglayabiliriz. Tabi ana govde ise daha radikal, pek gormeye alisik olmadigimiz bir tasarim. Birlesik Arap Emirlikleri'nin gelistirdigi bir MALE IHA var, ona biraz benzer geometri olarak.
Bu konuyu Tolga Ozbek gundeme getirmis ve tarihsel ornekler vermisti.
https://tolgaozbek.com/haberler/havacil ... kanatlari/
BAE'nin kendi IHA tasarimlari iptal oldu invantere girmediler diye okumustum bir aralar.Acaba bunlar kullaniliyor mu? Bu arada malum Cin'den bolca MALE IHA aldilar
-
- Süvariler
- Mesajlar: 244
- Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
- Konum: California
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Sn Tuva, ben ucak muhendisi degilim ama benim anladigim bu tur geometrilerin derdi agirlik artirimi ve ucagin govde ve kanatlarinin icinin daha karmasik bir yapida olmasi.
\Duz yapidaki kanat ve ucak govdelerinde ic hacimleri maksimumm derecede kullanablirsiniz ve muhtemelen 3uncu parti sistemleri deburaya yerlestirirken adaptasyonu geometrik seklinden dolayi kolay olacaktir. Fakat bu tur degisik geometrilerde ozellikle gecis bolgelerinde kullanilabilen hacimlerde kayiplar olacagini dusunuyorum.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Defence Turk: AKSUNGUR’un deniz karakol konsepti bulunuyor. SSB bünyesinde buna yönelik tedarik projesi var mı?
SSB Prof. Dr. İ. Demir: Şu anda yok. AKSUNGUR diğer projelerin aksine şöyle gelişen bir proje oldu; inisiyatif alınıp geliştirilen, ANKA platformunu çok hızlı dönüştürüp çok ucuz, belki onda bir maliyetle geliştirilen ve ihtiyaç makamından önce kabiliyetlerinin oluşturulup ihtiyaç makamının önüne özellikleri, faydalı yükleri, silahları belli bir şekilde sunulacak bir model oldu.
Bu, savunma sanayiinde pek alışılmadık bir model. TUSAŞ’taki arkadaşlar da sağolsun, inisiyatif almaktan çekinmediler. Bu uçağın yapacağı görevleri
söylediğimizde uçağa talip olanlar çıkacak. Zaten çıkmaya da başladı. Aslında, başlangıcı “Ukrayna’dan ihracat alabilir miyiz?” şeklinde başlayan bir projeydi. Ukrayna biraz geri kalınca, onlar da kendi iç dinamiklerinde devam ettirdiler.
Söyleşinin tamamı: https://www.defenceturk.net/dergiler
SSB Prof. Dr. İ. Demir: Şu anda yok. AKSUNGUR diğer projelerin aksine şöyle gelişen bir proje oldu; inisiyatif alınıp geliştirilen, ANKA platformunu çok hızlı dönüştürüp çok ucuz, belki onda bir maliyetle geliştirilen ve ihtiyaç makamından önce kabiliyetlerinin oluşturulup ihtiyaç makamının önüne özellikleri, faydalı yükleri, silahları belli bir şekilde sunulacak bir model oldu.
Bu, savunma sanayiinde pek alışılmadık bir model. TUSAŞ’taki arkadaşlar da sağolsun, inisiyatif almaktan çekinmediler. Bu uçağın yapacağı görevleri
söylediğimizde uçağa talip olanlar çıkacak. Zaten çıkmaya da başladı. Aslında, başlangıcı “Ukrayna’dan ihracat alabilir miyiz?” şeklinde başlayan bir projeydi. Ukrayna biraz geri kalınca, onlar da kendi iç dinamiklerinde devam ettirdiler.
Söyleşinin tamamı: https://www.defenceturk.net/dergiler
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10017
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Böyle bir şey dillendiriliyordu. Teyit edildiğini görmek hoş. Ukrayna bahriyelileri Akıncı'ya sapınca Öksüz kalmasın garibim..
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Bence AKSUNGUR kendisine Pasifikte bir müşteri bulacak.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1128
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
At lafı ortaya sonra çekil kenara, iyi valla.
İpucu veriniz bari.

- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10017
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
İşte ya Malezya ya Endonezya olur.
Yaklaşık 2 yıldır ara ara haberleri çıkıyor TAI Endonezya işbirliğinin. Aksungur'a piyango vurur mu, hayırlısı.
Yaklaşık 2 yıldır ara ara haberleri çıkıyor TAI Endonezya işbirliğinin. Aksungur'a piyango vurur mu, hayırlısı.
-
- Üye
- Mesajlar: 933
- Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Aksungur zaten o taraflarda bir müşteri için üretilmedi mi? Yani Hürkuş bölümünde çalışan bir mühendis ağabeyden duyduğum kadarıyla o taraflarda bir ülke için üretilmiş. Tabi ülke ismi vermemişti. (Birimler farklı olduğu için sadece muhabbet arasında duyduğu birkaç kırıntıdan bahsetmişti.)
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Biraz içgüdü biraz duyum karışık benimki. Daha fazla detay geldiğinde ipucu veririm üstadım. Sanchez asıl potansiyelleri söylemiş. Ama Sürpriz ülke de var. Ya ANKA ya da AKSUNGUR baya sürpriz birşeyler koparabilir.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Aksungur ruzgar tuneli testleri Endonezya'da yapilmisti.
-
- Üye
- Mesajlar: 933
- Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Endonezya Savunma Bakanı da hazır gelmişken bi' 6 Aksungur paketleyip götürse ne tatlı olur değil mi?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1886
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Aksungur kaldı ki hala geliştiriliyor. Bence mükemmelleştirmeden sonra harika bir araç olacaktır.
-
- Üye
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 14 Eki 2012, 15:37
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
T-129 meselesi üzerinden tahmin edecek olursak Filipinler diyorum.İstiklalFM yazdı: ↑20 Eki 2020, 18:07 Biraz içgüdü biraz duyum karışık benimki. Daha fazla detay geldiğinde ipucu veririm üstadım. Sanchez asıl potansiyelleri söylemiş. Ama Sürpriz ülke de var. Ya ANKA ya da AKSUNGUR baya sürpriz birşeyler koparabilir.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5185
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Ben şunu anlamadım Aksungur ‘ un deniz versiyonu mu şu an gündemde değil ? Torpidolu bir Aksungur Harika olurdu.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3543
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
İsmail Demir şu an resmi olarak böyle bir projenin olmadığını açıklamıştı. Aksungur'un TSK'da bir geleceği olacak mı aslında bu bile bir soru işareti.goldenwings yazdı: ↑25 Eki 2020, 11:45 Ben şunu anlamadım Aksungur ‘ un deniz versiyonu mu şu an gündemde değil ? Torpidolu bir Aksungur Harika olurdu.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5185
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
DK uçaklarını çok yoruyoruz. DK anlamında İha ihtiyacı büyük. Yani sono / torpido atabilecek tarzda denizci İha laxım.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5185
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Bayraktar iyi güzel de piyasayı çok domino etti. Gelişmiş modern Batı tarzı hava savunma ağı içerisinde ne kadar etkin olabilir bilemiyorum.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Deniz karakol versiyonu ile ilgili somut bir alım projesi, ihalesi yok dedi. AKSUNGUR'un TSK'da karşılık bulacağını belirtti. Yani DK versiyonu için özel bir alım yok ama ürün bittiğinde alınacaktır demek istedi.goldenwings yazdı: ↑25 Eki 2020, 11:45 Ben şunu anlamadım Aksungur ‘ un deniz versiyonu mu şu an gündemde değil ? Torpidolu bir Aksungur Harika olurdu.
- TEORI
- Site Başkanı
- Mesajlar: 5563
- Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
İhalar için en büyük tehdit yerden değil havadan. Yani bu tehdit için batısı doğusu yok. Batı sistemlerinin tek avantajı ağ harbinde birden fazla radarın verilerinin ortak bir havuzda toplanması. Birinin göremediğini diğerinin görmesi. Ama bunu dünyada oturtmuş ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bunun içinde rusya yok. Düşünün yani. Çin bile yeni yeni uygulamaya çalışıyor o da tam değil.goldenwings yazdı: ↑25 Eki 2020, 11:58 Bayraktar iyi güzel de piyasayı çok domino etti. Gelişmiş modern Batı tarzı hava savunma ağı içerisinde ne kadar etkin olabilir bilemiyorum.
Eğer hasım uçak uçurabilirse ihanın pek şansı kalmaz.
- KatipMaster
- Süvariler
- Mesajlar: 1504
- Kayıt: 19 Tem 2012, 13:07
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Bu kadar uzun süre havada güneş altında kalan bir aracın batarya sistemini ve şarj sisteminin olduğunu düşünsenize 1 hafta havada nöbet tutuyor. Düşünmesi bile korkutucu.
-
- Üye
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 27 Eyl 2020, 22:34
- Yaş: 22
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Hava üstünlüğü elde ettiğiniz takdirde düşman kara kuvvetleri için tek seçenek kalıyor ihalar tarafından avlanmak. Fakat halkımız tb2 ile Yunan f16 larını düşüreceğimizi sanıyor. Maalesef hepinizde takdiridir ki hava kuvvetleriniz bölgede etkisini yitiriyor acil önlem almazsak Libyada Suriyede siha ile toyota vurmaya devam edip propaganda ile kendimizi şişirip geleceğe yatırım yapmazsak olası çatışmada bu ihaları kaldıramayız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2657
- Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Sayın Başkan ile aynı fikirdeyim. Özellikle Sihaların kullanım yeri şu an için cephe hatları. Buradaki ana tehdit ise çok kısa ve kısa menzilli hssler. Sihalar operasyonel irtifa ve kullandıkları ( kullanacakları) mühimmatlar ile zaten genel itibariyle bu sistemlerin etkinlik alanı dışında faaliyet gösteriyor. Hani hsslerin teknolojik yetersizlik, eh gibi etmenleri devre dışı bırakıyorum. Sihalar için orta ve uzun menzilli hsslerinizi cephe hattını savunmak için pozisyonlandırırsanız zaten bu sistemlerin fazla bir ömrü kalmıyor. Suriye de BUK, Ermenistan da S300 lerin başına gelenleri gördük. Diğer alternatif silahlar ile bu hssler rahatlıkla devre dışı bırakılabilir. Yani Yunanistanın adaları korumak için patriotları Ege kıyılarımıza yakın adalara konuşlandırmasını hayal edin. Kuvvet bunları ne ile yok edeceğine karar vermekte bile zorlanır. Onu mu atsam bunu mu atsam diye.TEORI yazdı: ↑26 Eki 2020, 08:59 İhalar için en büyük tehdit yerden değil havadan. Yani bu tehdit için batısı doğusu yok. Batı sistemlerinin tek avantajı ağ harbinde birden fazla radarın verilerinin ortak bir havuzda toplanması. Birinin göremediğini diğerinin görmesi. Ama bunu dünyada oturtmuş ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bunun içinde rusya yok. Düşünün yani. Çin bile yeni yeni uygulamaya çalışıyor o da tam değil.
Eğer hasım uçak uçurabilirse ihanın pek şansı kalmaz.
Elbette Sihalara karşı önlemler geliştirilecektir. Tabiki Sihalarda gelişmeye devam edecekler. Zaten öyle ya da böyle bunlar insan kaybını sıfırlayan, uzun süre havada kalıp uygun anı bekleyebilen ve gerektiğinde sarf edilebilir, gözden çıkarılabilir sistemler.
Sihaların özellikle cephe hattında artık en büyük tehdit olduğunu varsayabiliriz. Şu şartlar altında da Sihalar için en büyük tehditte düşman uçakları.
- ddemir
- Süvariler
- Mesajlar: 775
- Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
- Yaş: 40
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Aksungur ikilemiş.
- SMS48
- Üye
- Mesajlar: 108
- Kayıt: 20 Ağu 2015, 23:01
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Elimizde bulunan ve envanter dışına çıkacak olan özellikle F-4 gibi jet uçaklarının da insansız kullanımı için çalışmalar yapmalıyız. Bu tip uçak bir çatışma sırasında özellikle Yunanistan'a karşı sürpriz saldırıda yem olarak kullanılabilir...trakya_forever yazdı: ↑12 Kas 2020, 11:14 Sayın Başkan ile aynı fikirdeyim. Özellikle Sihaların kullanım yeri şu an için cephe hatları. Buradaki ana tehdit ise çok kısa ve kısa menzilli hssler. Sihalar operasyonel irtifa ve kullandıkları ( kullanacakları) mühimmatlar ile zaten genel itibariyle bu sistemlerin etkinlik alanı dışında faaliyet gösteriyor. Hani hsslerin teknolojik yetersizlik, eh gibi etmenleri devre dışı bırakıyorum. Sihalar için orta ve uzun menzilli hsslerinizi cephe hattını savunmak için pozisyonlandırırsanız zaten bu sistemlerin fazla bir ömrü kalmıyor. Suriye de BUK, Ermenistan da S300 lerin başına gelenleri gördük. Diğer alternatif silahlar ile bu hssler rahatlıkla devre dışı bırakılabilir. Yani Yunanistanın adaları korumak için patriotları Ege kıyılarımıza yakın adalara konuşlandırmasını hayal edin. Kuvvet bunları ne ile yok edeceğine karar vermekte bile zorlanır. Onu mu atsam bunu mu atsam diye.
Elbette Sihalara karşı önlemler geliştirilecektir. Tabiki Sihalarda gelişmeye devam edecekler. Zaten öyle ya da böyle bunlar insan kaybını sıfırlayan, uzun süre havada kalıp uygun anı bekleyebilen ve gerektiğinde sarf edilebilir, gözden çıkarılabilir sistemler.
Sihaların özellikle cephe hattında artık en büyük tehdit olduğunu varsayabiliriz. Şu şartlar altında da Sihalar için en büyük tehditte düşman uçakları.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 244
- Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
- Konum: California
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Guzel fikir. Yakin zamanda depolanmis veya gorevden cikartilmis F5'ler var. Onlar neden olmasin?
- Karasu
- Üye
- Mesajlar: 785
- Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Defenceturk adlı sitede TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil Aksungur'un seri üretiminin başlayacağını söylüyor diye özetlenebilecek bir haber çıktı:
https://www.defenceturk.net/tusas-aksun ... ne-basladi
https://www.defenceturk.net/tusas-aksun ... ne-basladi
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2657
- Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Hava ve Deniz Kuvvetlerinin 2 yıl önce verdiği ya 16 ya 18 adet Anka-S siparişi var şimdi sayısını tam hatırlayamıyorum. Daha hiçbiri teslim edilmedi. Muhtemelen belki hepsini/belki de bir kısmını Aksungur olarak teslim edecekler.Karasu yazdı: ↑05 Ara 2020, 20:46 Defenceturk adlı sitede TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil Aksungur'un seri üretiminin başlayacağını söylüyor diye özetlenebilecek bir haber çıktı:
https://www.defenceturk.net/tusas-aksun ... ne-basladi
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5185
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Sayı o kadar değil ama tabi şimdilik belli sayılar var. 2021 teslimler olabilir.trakya_forever yazdı: ↑28 Ara 2020, 13:58 Hava ve Deniz Kuvvetlerinin 2 yıl önce verdiği ya 16 ya 18 adet Anka-S siparişi var şimdi sayısını tam hatırlayamıyorum. Daha hiçbiri teslim edilmedi. Muhtemelen belki hepsini/belki de bir kısmını Aksungur olarak teslim edecekler.
-
- Üye
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 27 Eyl 2020, 22:34
- Yaş: 22
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Burayı biraz gereksiz yere hortlatıyorum ama Libya Suriye ve Karabağda ihalar ile elde ettiğimiz başarı propaganda yapmayı pek beceremesek bile bizi dünyada İHA konusunda otorite ülke haline getirdi. Adam Malezya'da İHA yapmış Türkiye'den destek bekliyor. Halbuki xb47 yahut global hawk gibi sofistike sistemleri üretme yeteneğine haiz değiliz. Taktik geliştirme ve combat proven hadisesi muazzam reklam.
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Çok da ciddiye almamak gerek. Ama destek istenecek ülke olmak güzel.Yörük Efe yazdı: ↑17 Oca 2021, 20:21
Burayı biraz gereksiz yere hortlatıyorum ama Libya Suriye ve Karabağda ihalar ile elde ettiğimiz başarı propaganda yapmayı pek beceremesek bile bizi dünyada İHA konusunda otorite ülke haline getirdi. Adam Malezya'da İHA yapmış Türkiye'den destek bekliyor. Halbuki xb47 yahut global hawk gibi sofistike sistemleri üretme yeteneğine haiz değiliz. Taktik geliştirme ve combat proven hadisesi muazzam reklam.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1455
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1886
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
-
- Üye
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 21 Nis 2021, 15:09
- Yaş: 28
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
AKSUNGUR SİLAHLARINI KUŞANIYOR
AKSUNGUR farklı mühimmatlarla atış testlerini sürdürüyor
Bu kez Kanatlı Güdüm Kitiyle akıllanmış bombayı hedefe gönderdi
100 kilometrenin üzerinde mesafeden 230 ve 460 kg bombalarla hassas vuruş yapacak
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2657
- Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Maşallah. Atış 20k feetten gerçekleşmiş. Yakında daha yüksekten 45 km ye atış planlanıyormuş.
Artık bir sipariş geçilse Aksungurdan da envantere girse.
Artık bir sipariş geçilse Aksungurdan da envantere girse.
-
- Üye
- Mesajlar: 933
- Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Keşke vurduğunu da görseydik. Daha güzel olurdu. Akıncı ve Aksungur ardı ardına bu şekil vuruşlarla bizi mutlu etmiş oldu.
- Hayali
- Üye
- Mesajlar: 898
- Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
- Konum: Samsun-TR
- Yaş: 26
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Oruç oruç Bir kuzu yemiş kadar oldum...
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 182
- Kayıt: 11 Tem 2012, 16:24
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Deniz üstü atışlarda genelde bulunması gereken yerde duran net bir hedef olmadığı için vuruş anı görüntüsü çok da etkileyici olmayacaktır. Büyük olasılıkla bu nedenle öyle bir görsel kullanmamışlardır.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1746
- Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
- Yaş:
TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"
Neden olmasin. Hedef yavas hareket edecek. Lazer arayici baslik da hareket eden hedeflere etki etmek icin kullanilmiyor mu bir nebze de olsa. Tam senaryosu. O konuda sikinti olacagini sanmam. Mam- l 8 km den denizdekini vurmustu. Kiyidaydi ama olsun. Ancak cok cok merak ettigim bir sey var. Neden hem akinci hem aksungur. Biz bu iha ve muhimmat isinde biraz duplikasyona kacmaya basladik baya baya. Neredyse ayni isi yapan ayni sekilde iki farkli iha. Ve ikisi se sifirdan yerli uretim....