HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
- wolfastein
- Üye
- Mesajlar: 413
- Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Ben anlamıyorum F-16'ya yalvardığımız kadar Eurofighter'a mesai harcasaydık çoktan olmuştu. En az 3 filo Eurofighter bizi bir hayli rahatlatırdı. Açıkça görülüyor ki ABD bizi müttefiklikten silmiş zorlamanın bir anlamı yok ancak çıkar ilişkisine bakılabilir. Ben 3 filo kadar Eourfighter alımında bir problem çıkmazdı düşünüyorum. Zaman geçiyor ama biz yaklaşık 240 F-16'ya kaldık çevremizdeki ülkeler başta Yunanistan olmak üzere uçaklarını çeşitlendiriyorlar ve modernleştiriyorlar. Yunanistan Yunanistanken 4 çeşit savaş uçağı(F-16, Mirage, Rafale ve F-4'leri var) idame ederken koca Türkiye 1 çeşit uçağa kalmış veya bırakılmış. Ve dünya iyiye gitmiyor acaba 2030'lu yıllara MMU gelene kadar zamanımız olacak mı? Acaba Devlet büyüklerimiz bunu görmüyor mu? Bu rahatlık neden acaba? Yoksa bilmediğimiz bir şeyler mi var acaba?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7512
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Suudi Arabistan olayı daha tap taze iken, EF alalım demek nedir? ABD ile siyasi olarak aramız bozuk, bugün yarın bir raya oturacak. Firmalar ile çok iyi çalışıyoruz, eldeki ürünler için hemen hemen her parçayı da alıyoruz. Gel gelelim ki, bütün dünya Almanya'nın ne olduğunu gördü. Bir an boşluklarına gelir EF satarlar, 1 yıl sonra yok siz insan haklarını ihlal ettiniz yeşiller partisi izin vermiyor diye, 1 tane cıvata vermezler. Almanya'dan silah alan artık 40 kere düşünecek. Bizim bu salaklığı yapmamamız gerekli. Böyle bir lüksümüz yok.
-
- Üye
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 17 May 2022, 19:31
- Yaş: 28
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bu F-16 alımının Özgür-2 projesiyle bir bağlantısı var mı en çok merak ettiğim konu bu.
Alımda projede bizimkilerin bu aşırı ısrarı acaba bu konuda karşılıklı bir anlayış mı var acaba dedirtiyor bana.
Alımda projede bizimkilerin bu aşırı ısrarı acaba bu konuda karşılıklı bir anlayış mı var acaba dedirtiyor bana.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 764
- Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
- Konum: çanakkale
- Yaş: 46
- İletişim:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
RTE NİN hamas terör örgütü değildir açıklamasından sonra hür-jet ,mevcut f-16 lar için yedek ve mmu kaanın ilk seri üretim için lazım gelen motorlarını artık alabileceğimizi zannetmiyorum.Motor işi ar,namus vatan savunmasının olmazsa olmazı oldu artık.....2028 e kadar elde ki 240 uçak envanterini de kaza kırım v. ile aşağı çekmesek bari....
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1477
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Almanya faktörü var. Normalde Almanya'dan birşey alamıyorduk, Almanya'da Türk düşmanı Yeşiller partisi iktidar ortağı oldu şuan üstelik. Almanların sivil piyasaya sürdüğü yedek parça-motor-araç vs. olmasa, kontrol edemeyeceklerinin farkında olmasalar, en basit askeri kamyon parçalarını bile alamayız.wolfastein yazdı: ↑04 Kas 2023, 00:06 Ben anlamıyorum F-16'ya yalvardığımız kadar Eurofighter'a mesai harcasaydık çoktan olmuştu. En az 3 filo Eurofighter bizi bir hayli rahatlatırdı. Açıkça görülüyor ki ABD bizi müttefiklikten silmiş zorlamanın bir anlamı yok ancak çıkar ilişkisine bakılabilir. Ben 3 filo kadar Eourfighter alımında bir problem çıkmazdı düşünüyorum. Zaman geçiyor ama biz yaklaşık 240 F-16'ya kaldık çevremizdeki ülkeler başta Yunanistan olmak üzere uçaklarını çeşitlendiriyorlar ve modernleştiriyorlar. Yunanistan Yunanistanken 4 çeşit savaş uçağı(F-16, Mirage, Rafale ve F-4'leri var) idame ederken koca Türkiye 1 çeşit uçağa kalmış veya bırakılmış. Ve dünya iyiye gitmiyor acaba 2030'lu yıllara MMU gelene kadar zamanımız olacak mı? Acaba Devlet büyüklerimiz bunu görmüyor mu? Bu rahatlık neden acaba? Yoksa bilmediğimiz bir şeyler mi var acaba?
Adamlar Suudi Arabistan'ın yeni Eurofighter alımına bloke koydukları gibi, Eurofighter filosunu da işleyemez hale getirmek üzere. Sırf bu yüzden İngilizlerin içinde Alman parçaları olmayan bir EF versiyonu üzerinde çalışmanın yasal yollarını aradığı konuşuluyor.
Eğer İngilizler bir yolunu bulur Suudlara içinde Alman parçası olmaya EF-2000 üretebilirse, bizde o ana kadar çözüm üretemediysek alabiliriz, ama şuanki konsorsiyum yapısıyla EF-2000 işi çok mantıklı değil.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Tyras yazdı: ↑04 Kas 2023, 13:18 Almanya faktörü var. Normalde Almanya'dan birşey alamıyorduk, Almanya'da Türk düşmanı Yeşiller partisi iktidar ortağı oldu şuan üstelik. Almanların sivil piyasaya sürdüğü yedek parça-motor-araç vs. olmasa, kontrol edemeyeceklerinin farkında olmasalar, en basit askeri kamyon parçalarını bile alamayız.
Adamlar Suudi Arabistan'ın yeni Eurofighter alımına bloke koydukları gibi, Eurofighter filosunu da işleyemez hale getirmek üzere. Sırf bu yüzden İngilizlerin içinde Alman parçaları olmayan bir EF versiyonu üzerinde çalışmanın yasal yollarını aradığı konuşuluyor.
Eğer İngilizler bir yolunu bulur Suudlara içinde Alman parçası olmaya EF-2000 üretebilirse, bizde o ana kadar çözüm üretemediysek alabiliriz, ama şuanki konsorsiyum yapısıyla EF-2000 işi çok mantıklı değil.
F35 projesinde de ürettikleri parçayı vermek için müşterinin kim olacağını Amerika’ya soracaklarmış. Bunu istemişler Amerika’dan . Bakalım f35 ne olacak.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 15:33
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Kurtuluşun reçetesi yerli ve milli üretim dir. ABD bize asla savaş kazandıracak silah satmaz. Bunu yerli olarak yapmamızıda engellemek veya olmadı geciktirmek içinde elinden geleni yapar. Bir çok projede yaptığı ve yapmaya devam ettiği gibi. Bunun en büyük nedeni Dünya ekonomisini kontrol eden Siyonistlerin Ortadoğu'daki büyük İsrail hayalleri yüzündendir. Kurdukları oyunları tuzakları normal bir insan aklının alması zordur. Çünkü etkileri onlarca yıl sonra ortaya çıkacak şekilde planlar yapıyor.
Ben şahsen şu anki devlet büyüklerimizin, komutanlarımızın herşeyden haberdar olduğuna inanıyorum . Gerekli tedbirler alınmıştır.
Bakın Azerbaycan nın işgal altındaki topraklarını kurtarması ve Türk milletine büyük bir şeref vermesi öncelikle korkusuzca şahadete yürüyen şehitlerin sayesinde ruhları şad olsun sonrada hava savunma sistemlerini etkisiz hale getiren elektronik harp sistemleri, sihalar ve lazer güdümlü bombalar gibi silahları etkin olarak kullanan kahramanlar sayesinde olmuştur yani kimse size savaş kazandıracak silah satmaz bunu para için yapmaz bu bir kardeşlik ilişkisidir.
ABD ve İsrail arasındaki ilişkide buna benzer bir ilişkidir. onun için yerli üretim şarttır başka bir yol yoktur
Ben şahsen şu anki devlet büyüklerimizin, komutanlarımızın herşeyden haberdar olduğuna inanıyorum . Gerekli tedbirler alınmıştır.
Bakın Azerbaycan nın işgal altındaki topraklarını kurtarması ve Türk milletine büyük bir şeref vermesi öncelikle korkusuzca şahadete yürüyen şehitlerin sayesinde ruhları şad olsun sonrada hava savunma sistemlerini etkisiz hale getiren elektronik harp sistemleri, sihalar ve lazer güdümlü bombalar gibi silahları etkin olarak kullanan kahramanlar sayesinde olmuştur yani kimse size savaş kazandıracak silah satmaz bunu para için yapmaz bu bir kardeşlik ilişkisidir.
ABD ve İsrail arasındaki ilişkide buna benzer bir ilişkidir. onun için yerli üretim şarttır başka bir yol yoktur
-
- Üye
- Mesajlar: 116
- Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:44
- Konum: İstanbul
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Şu haberi gördükten sonra 3 kuruş para için F-35’den çıkartıldığımız gün Türk tedarikçilerden F-35 parçalarının sevkiyatını durduramayan iradeyi bir kez daha rahmetle(!) anıyorum.anafor2014 yazdı: ↑04 Kas 2023, 13:32 F35 projesinde de ürettikleri parçayı vermek için müşterinin kim olacağını Amerika’ya soracaklarmış. Bunu istemişler Amerika’dan . Bakalım f35 ne olacak.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Daha önce forumda dile getirdiğimiz THY envanterindeki 9 adet A330-200'ün A330-P2F kargo versiyonuna çevrilmesi ile ilgili düşüncelerimize ışık tutabilecek bu haberi de ilgili konu başlığına koyalım. Belki bu vesile ile kısa veya orta vadede bir proje ile hazır kurulan ortaklık vasıtası ile bu dönüşüm söz konusu olabilir.
https://www.airlinehaber.com/thy-teknik ... -basliyor/
THY Teknik ile işbirliği içinde kuruldu. EFW’nin Türkiye tesisi ilk A330P2F indüksiyonu ile başlıyor
1 Kasım 2023, 09:25 tarihinde yayınlandı
Airbus Yolcu Uçağından Kargo Uçağına (P2F) dönüşümde mükemmellik merkezi olan Elbe Flugzeugwerke (EFW), ilk A330P2F’nin Ekim ayında hizmete girmesinin ardından İstanbul, Türkiye’deki yeni üçüncü taraf kargo uçağı dönüşüm tesisinde faaliyetlerine başladı.
Yapılan açıklamaya göre, İstanbul’daki yeni tesis, Part 145 ve Part 21 J&G organizasyonu olarak dünya çapında sertifikalandırılmış lider MRO şirketi olan Turkish Technic ile işbirliği içinde kuruldu.
İstanbul tesisiyle birlikte EFW’nin dünya genelinde dönüşüm programlarını yürüten toplam dokuz modifikasyon tesisi bulunuyor. EFW CEO’su Jordi Boto, “Airbus uçaklarının bakımı konusunda deneyime sahip olan Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.’yi bünyemize katmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi. “Güçlü yapısal becerilere ve operasyonel mükemmelliğe sahip ortaklarla çalışarak, müşteri taahhütlerimizi sağlam bir şekilde yerine getirmeyi sağlayacağız.” dedi.
EFW’nin A330P2F programı ST Engineering ve Airbus ile işbirliği içinde geliştirildi ve EFW Ek Tip Sertifikasını (STC) elinde bulunduruyor ve genel programın yanı sıra pazarlama ve satış çabalarına da liderlik ediyor. “Airbus kargo uçağı dönüşümlerine yönelik güçlü talebi karşılamak için ST Engineering ve EFW, A330P2F, A321P2F ve A320P2F’den oluşan tüm Airbus P2F programlarının dönüşüm kapasitesini artırmak için Asya, ABD ve Avrupa’da dönüşüm tesisleri kurdu.”
Açıklamada, A330P2F programının her ikisi de havayollarına ek operasyonel ve ekonomik faydalar sunan ileri teknolojiyle donatılmış A330-200P2F ve A330-300P2F olmak üzere iki varyantı bulunduğu belirtildi. A330-200P2F 61 tona kadar brüt taşıma yükünü 7.700 km’nin üzerinde bir mesafeye taşıyabilirken, daha büyük A330-300P2F 63 tona kadar brüt kargo taşıyabiliyor.
© AirlineHaber.com
https://www.airlinehaber.com/thy-teknik ... -basliyor/
THY Teknik ile işbirliği içinde kuruldu. EFW’nin Türkiye tesisi ilk A330P2F indüksiyonu ile başlıyor
1 Kasım 2023, 09:25 tarihinde yayınlandı
Airbus Yolcu Uçağından Kargo Uçağına (P2F) dönüşümde mükemmellik merkezi olan Elbe Flugzeugwerke (EFW), ilk A330P2F’nin Ekim ayında hizmete girmesinin ardından İstanbul, Türkiye’deki yeni üçüncü taraf kargo uçağı dönüşüm tesisinde faaliyetlerine başladı.
Yapılan açıklamaya göre, İstanbul’daki yeni tesis, Part 145 ve Part 21 J&G organizasyonu olarak dünya çapında sertifikalandırılmış lider MRO şirketi olan Turkish Technic ile işbirliği içinde kuruldu.
İstanbul tesisiyle birlikte EFW’nin dünya genelinde dönüşüm programlarını yürüten toplam dokuz modifikasyon tesisi bulunuyor. EFW CEO’su Jordi Boto, “Airbus uçaklarının bakımı konusunda deneyime sahip olan Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.’yi bünyemize katmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi. “Güçlü yapısal becerilere ve operasyonel mükemmelliğe sahip ortaklarla çalışarak, müşteri taahhütlerimizi sağlam bir şekilde yerine getirmeyi sağlayacağız.” dedi.
EFW’nin A330P2F programı ST Engineering ve Airbus ile işbirliği içinde geliştirildi ve EFW Ek Tip Sertifikasını (STC) elinde bulunduruyor ve genel programın yanı sıra pazarlama ve satış çabalarına da liderlik ediyor. “Airbus kargo uçağı dönüşümlerine yönelik güçlü talebi karşılamak için ST Engineering ve EFW, A330P2F, A321P2F ve A320P2F’den oluşan tüm Airbus P2F programlarının dönüşüm kapasitesini artırmak için Asya, ABD ve Avrupa’da dönüşüm tesisleri kurdu.”
Açıklamada, A330P2F programının her ikisi de havayollarına ek operasyonel ve ekonomik faydalar sunan ileri teknolojiyle donatılmış A330-200P2F ve A330-300P2F olmak üzere iki varyantı bulunduğu belirtildi. A330-200P2F 61 tona kadar brüt taşıma yükünü 7.700 km’nin üzerinde bir mesafeye taşıyabilirken, daha büyük A330-300P2F 63 tona kadar brüt kargo taşıyabiliyor.
© AirlineHaber.com
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1580
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: İzmir
- Yaş: 41
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
F35 ile ilgili olmayan çok farklı işlerde yürümekte. Malumunuz çok farklı işbirlikleri, parça tedarik anlaşmalarıda hariçte yürümekte. Eğer o dediğinizi yapsaydık, ki yapabilirdik. Bunu yine bize karşı malzeme olarak kullanıp güvenilir olmayan tedarikçi olarak yaftalanabilirdik. O nedenle muhtemeldirki sineye çekip tedariki sürdürme yoluna gittik.
-
- Üye
- Mesajlar: 116
- Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:44
- Konum: İstanbul
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam valla guvenilir olmayan ortak olup projeden cikarildik, ustune guvenilir olmayan tedarikci olsak kac yazar.karli yazdı: ↑08 Kas 2023, 13:07 F35 ile ilgili olmayan çok farklı işlerde yürümekte. Malumunuz çok farklı işbirlikleri, parça tedarik anlaşmalarıda hariçte yürümekte. Eğer o dediğinizi yapsaydık, ki yapabilirdik. Bunu yine bize karşı malzeme olarak kullanıp güvenilir olmayan tedarikçi olarak yaftalanabilirdik. O nedenle muhtemeldirki sineye çekip tedariki sürdürme yoluna gittik.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5392
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bizim 400 adet orta gövde üretim sözleşmemiz vardı , o devam ediyorsa çok iyi. Projeden atıldık diye bunlardan vazgeçmek olmaz. İleride 2 filo kadar belki projeye geri dönülebilir , 2 taraf da birşeyler değişsin diye bekliyor olabilir. Bu uçağın herşeyi farklı idi ve biraz gözümüzü korkutmuş olabilir halen kimi sıkıntıları devam ediyor olabilir belki de S400 kötü bir bahane olmamıştır.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7512
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bakan Güler talebi doğrulamış. 20 kesin, 20 opsiyonlu, 40 adet. Almanlar karşı çıkmış. İnşallah Almanlar duruşunu bozmaz da paramızı sokağa dökmeyiz. Yada bu ABD'ye bir mesaj niteliğinde yapılmış bir hareket. Artık neyse de olumsuz olsun.
-
- Üye
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 05 Tem 2016, 04:36
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Batı menşeini bir uçak almak istiyor isek Batı ile ilişkileri düzeltmeliyiz.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3922
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Batı menşeili bir silah almak istemek ilişkileri düzeltmek için bir adım değil midir hocam?anafor2014 yazdı: ↑16 Kas 2023, 21:47 Batı menşeini bir uçak almak istiyor isek Batı ile ilişkileri düzeltmeliyiz.
-
- Üye
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 17 May 2022, 19:31
- Yaş: 28
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bu güzel oldu...İngilizleri ve diğer avrupalıları gaza getirmek için iyi iş.Zaten Suudilerin siparişini onaylamadıkları için sinirden duvarı yumrukluyorlar.Almanları hiçbir ülke projesini ortak olarak almamayı öğrenecek.
Keşke sipariş sayısını daha fazla söyleseymişiz, daha fazla delirtmek lazım.
Keşke sipariş sayısını daha fazla söyleseymişiz, daha fazla delirtmek lazım.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bence değildir. İlişiklerin düzelmesi için Türkiye’de sağlıklı işleten bir demokrasi ve hukuk sistemi gerekiyor. Batı standartlarında bir eğitim sistemi ve sağlık sistemi şart. Ülkede iç huzur olmazsa Batı için tehtid olmaya devam ederiz. Mülteciler konusu Batı için çok önemli bir sorun. Batıya giren Türk mültecilerin sayısı da az değil.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7512
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bu bahsettikleriniz batıya kafa tutmak için. Batı ile anlaşmak çok kolay, Türkiye etliye sütlüye karışmasın, AB pazarına rakip değil yancı olsun, önceki zamanlardaki gibi NATO'nun iyi huylu güney kanadı olsun.anafor2014 yazdı: ↑16 Kas 2023, 22:19 Bence değildir. İlişiklerin düzelmesi için Türkiye’de sağlıklı işleten bir demokrasi ve hukuk sistemi gerekiyor. Batı standartlarında bir eğitim sistemi ve sağlık sistemi şart. Ülkede iç huzur olmazsa Batı için tehtid olmaya devam ederiz. Mülteciler konusu Batı için çok önemli bir sorun. Batıya giren Türk mültecilerin sayısı da az değil.
Şuan Türkiye tam bir kaos içinde, ekonomi, eğitim, hukuk vs. hiç bir sistem düzgün çalışmıyor. Yakın bir gelecekte de düzelmeyecek. Böyle bir ülkeyle, muhtaç kalmayan kimse çalışmaz.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bence tam tersi şu an Avrupa’ya en fazla ilticanın gittiği ülke maalesef bizim vatandaşımız, Avrupa şu geçiş döneminde kendi söküğünü ekonomik olarak dikebilecek, kural bazlı bir devlet olarak Türkiye’yi görmek istiyor. Şu an Avrupa Birliği için mülteciler üretme konusunda tehtidiz. Dış işleri konusunda bir yorum yapmak istemiyorum, o konu çok çetrefilli.
- Karasu
- Üye
- Mesajlar: 1094
- Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Almanya kabul eder aslında.
Sığınmacı geri kabul anlaşması yenilenir, kapsamı genişletilir, onaylar. Böyle bir şey olmaz, o zaman Hamas'a destek attınız, İsrail'in güvenliği cart curt der yatar uyur.
Sığınmacı geri kabul anlaşması yenilenir, kapsamı genişletilir, onaylar. Böyle bir şey olmaz, o zaman Hamas'a destek attınız, İsrail'in güvenliği cart curt der yatar uyur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Uçak bir şekilde alınırsa bile iyi ilişkiler korunursa yedek parça vs gelir. Hadi yarın Suriye’ye girelim desek EF ile havadan bombalasak ne olacak? Sadece bir kaç çiçekle bahar gelmez. AB ile sürdürülebilir iyi ilişkiler kurmamız gerekiyor. En büyük ticari ortağımız AB ülkeleri.
Ek olarak eskiden aramızın iyi olduğu AB ülkeri vardı. Hollanda gibi şimdi İspanya ve Macaristan dışında pek kalmadı. Artık dışişleri konularını iç siyasi söylemler olarak kullanmayı bırakmamız gerekiyor.
Ek olarak eskiden aramızın iyi olduğu AB ülkeri vardı. Hollanda gibi şimdi İspanya ve Macaristan dışında pek kalmadı. Artık dışişleri konularını iç siyasi söylemler olarak kullanmayı bırakmamız gerekiyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 595
- Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
- Yaş: 22
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Geri kabul anlaşmasını daha da genişletirsek ve bu durum daha da devam edecek olursa bize verecekleri Starship’in bile bir önemi kalmaz. Düşünsene ordun kuvvetli ana demografi leş gibi. Daha kötü ne olabilir acaba bu dünyada bir memleketin başına gelebilecek. Sessiz bir işgal esasında bu.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
EF alımına olumlu yaklaşan bir yazı
-
- Üye
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 19 May 2021, 03:04
- Yaş: 28
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Aklımda Arda hoca geliyor ama Eurofighter tayfun uçağını unutamıyorum özellikle o resmi, uzun zamandır aşığım

-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Forumda, F-16 ilave alım ile modernizasyon kiti tedariğinde çıkan problemlere binaen Eurofighter alımı konusuna en fazla destek veren üyelerden biri benimdir herhalde. Bunun zamanında hamle yapılarak devreye alınması hususunda çok yorum yazmıştım. Önceki sayfalarda yer almakta zaten. Tekrar tekrar yazmayayım.
Lakin şimdiki mesajımda da tam tersi düşünmekteyim. Çünkü haddinden fazla beklendi. Bu işi 2 sene önce imzalayarak devreye sokabilirdik. Her zamanki gibi bekle gör yaptık. Taa ki Almanya'nın vetosu tam anlamıyla hissedilene kadar. Kaldı ki Suudların talebi bekletilirken bizim talep kabul görse bile önüne alacaklarını düşünmüyorum. En iyi ihtimalle veto edilmese bile Suud siparişinin ardına alır. Hadi diyelim İngiltere'de üretilsin. Tranche 4 son modelin üretimi için gerekli hazırlıklar ve anlaşmalar, imzalar derken ilk teslimatın 2027-28'den önce olmasını beklemiyorum. Operasyonel eğitimleri, harbe hazırlık süreçleri, kadro ve bakım teknisyen altyapı hazırlıkları, hazır alınacak mühimmat tedarikleri, 1 filo tam operasyonel olma süreci derken geçecek olan süreci MMU motor projesini hızlandırıp KAAN Blok 10'u aktifleştirmede kullanmak bu saatten sonra çok daha fayda sağlayacaktır. Hem TUSAŞ GM Sn. Kotil'in hem de TR Motor GM Sn. Bozdoğan'ın açıklamalarında devamlı yer verdikleri 2028'de F110 motorlu 20 adet Blok 10 teslimi hususu üzerine gidilerek gerçekleştirilmeli.
Bu sağlandığı takdirde Eurofighter ile ilgili olası bir alımla benzer süreçler içerisinde tedarikler sağlanmış olacak. Buna binaen de Operasyonel eğitimleri, harbe hazırlık süreçleri, kadro ve bakım teknisyen altyapı hazırlıkları, milli mühimmat entegrasyonları, 1 filo tam operasyonel olma süreci tamamen kendi uçağımız için kullanılmış olacak. Üretici firmalarımıza kaynak aktarılmış olacak. Eko sistemi de kendi Savunma sanayimiz içerisinde sağlamış olacağız.
Evet buradaki ince nokta ise, ilave F-16 alımı ve Eurofighter alım paketi için harcanacak paranın da kendi ulusal MMU projemize kanalize edilmesi, projenin çok daha hızlı hayata geçirilmesi, milli motor konusunun nihayete erdirilmesi ve daha sayılabilecek onlarca entegrasyon, test, tatbikat, harbe hazırlık, eğitim, lojistik zincir, üretim altyapısı yatırımlarına gerekecek finansal kaynağın 6-7 yıllık bütçeye koyulması anlamına gelecektir.
2000'lerin başındaki Eurofighter teklifi bizi başka bir noktaya götürecekti ama olmadı. 2-3 sene önce imzalanıp alınacak bir paket EF tedariği de bugün teslim alınmaya başlamış haliyle kısmen fayda sağlayacaktı. Lakin önümüzdeki süreçte imzalanma olasılığı, vetosuz yürürlüğe girmesi, ilk teslim, ilk operasyonel filo süreci vesaire derken bu saatten sonraki alımı destekliyemiyorum.
Lakin şimdiki mesajımda da tam tersi düşünmekteyim. Çünkü haddinden fazla beklendi. Bu işi 2 sene önce imzalayarak devreye sokabilirdik. Her zamanki gibi bekle gör yaptık. Taa ki Almanya'nın vetosu tam anlamıyla hissedilene kadar. Kaldı ki Suudların talebi bekletilirken bizim talep kabul görse bile önüne alacaklarını düşünmüyorum. En iyi ihtimalle veto edilmese bile Suud siparişinin ardına alır. Hadi diyelim İngiltere'de üretilsin. Tranche 4 son modelin üretimi için gerekli hazırlıklar ve anlaşmalar, imzalar derken ilk teslimatın 2027-28'den önce olmasını beklemiyorum. Operasyonel eğitimleri, harbe hazırlık süreçleri, kadro ve bakım teknisyen altyapı hazırlıkları, hazır alınacak mühimmat tedarikleri, 1 filo tam operasyonel olma süreci derken geçecek olan süreci MMU motor projesini hızlandırıp KAAN Blok 10'u aktifleştirmede kullanmak bu saatten sonra çok daha fayda sağlayacaktır. Hem TUSAŞ GM Sn. Kotil'in hem de TR Motor GM Sn. Bozdoğan'ın açıklamalarında devamlı yer verdikleri 2028'de F110 motorlu 20 adet Blok 10 teslimi hususu üzerine gidilerek gerçekleştirilmeli.
Bu sağlandığı takdirde Eurofighter ile ilgili olası bir alımla benzer süreçler içerisinde tedarikler sağlanmış olacak. Buna binaen de Operasyonel eğitimleri, harbe hazırlık süreçleri, kadro ve bakım teknisyen altyapı hazırlıkları, milli mühimmat entegrasyonları, 1 filo tam operasyonel olma süreci tamamen kendi uçağımız için kullanılmış olacak. Üretici firmalarımıza kaynak aktarılmış olacak. Eko sistemi de kendi Savunma sanayimiz içerisinde sağlamış olacağız.
Evet buradaki ince nokta ise, ilave F-16 alımı ve Eurofighter alım paketi için harcanacak paranın da kendi ulusal MMU projemize kanalize edilmesi, projenin çok daha hızlı hayata geçirilmesi, milli motor konusunun nihayete erdirilmesi ve daha sayılabilecek onlarca entegrasyon, test, tatbikat, harbe hazırlık, eğitim, lojistik zincir, üretim altyapısı yatırımlarına gerekecek finansal kaynağın 6-7 yıllık bütçeye koyulması anlamına gelecektir.
2000'lerin başındaki Eurofighter teklifi bizi başka bir noktaya götürecekti ama olmadı. 2-3 sene önce imzalanıp alınacak bir paket EF tedariği de bugün teslim alınmaya başlamış haliyle kısmen fayda sağlayacaktı. Lakin önümüzdeki süreçte imzalanma olasılığı, vetosuz yürürlüğe girmesi, ilk teslim, ilk operasyonel filo süreci vesaire derken bu saatten sonraki alımı destekliyemiyorum.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Endişe buyurmayınız Sayın Tulga. Alamanlar bu izni zaten vermeyecekler ve bu sorun(!) doğmadan çözülmüş olacaktır.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Umarım vermezler hocam. İzin vermemeleri, vermelerinden çok daha faydalı olacaktır düşüncesindeyim. Keşke hiç gündeme getirilmeseydi bu konu.Merzifonlu yazdı: ↑17 Kas 2023, 09:26 Endişe buyurmayınız Sayın Tulga. Alamanlar bu izni zaten vermeyecekler ve bu sorun(!) doğmadan çözülmüş olacaktır.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
İçimden bir his bu iş olacak diyor. Ama Almanların mantıksızlığı bu hissi frenliyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 764
- Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
- Konum: çanakkale
- Yaş: 46
- İletişim:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Görünen o ki ister f-16 ister eurofigter olsun envantere en erken girecek savaş uçağı 2028 ve ötesi.....O zaman 20 adet mmu blok-10 da 2028 e hazır olabilecekse niçin uçak alalım ?Bu 5 sene de üretebilirsek hürjetin silahlısını yapalım.....Hafif taaruz için sınırlarımız içinde hürjet+sihalar işimizi görür zaten.....f-16 özgür ü blok40/50 için de yapalım..Modernizasyon kiti de vermezseler başka çare yok zaten.....Allah rızası için bu saatten sonra çin/rus uçağı falan demesin kimse nolur!!!
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
MMU nun envantere girişi en iyimser tahminle 2030 ları bulur. Olgun bir uçak olması ise 2035 denebilir.
Gökbey ilk uçuşunu yapalı kaç sene oldu? Hala envantere girmedi. İlk uçuş ile envantere giriş arasındaki geçecek süre bir hayli fazla olacak. Daha önce hiç üretmedigimiz elimizde benzeri olmayan bir sistemi bu kadar kısa sürede envantere alamayız.
Ancak MMU projesine gerekli kaynakları arttırarak devam etmek zorundayız.
Gökbey ilk uçuşunu yapalı kaç sene oldu? Hala envantere girmedi. İlk uçuş ile envantere giriş arasındaki geçecek süre bir hayli fazla olacak. Daha önce hiç üretmedigimiz elimizde benzeri olmayan bir sistemi bu kadar kısa sürede envantere alamayız.
Ancak MMU projesine gerekli kaynakları arttırarak devam etmek zorundayız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 639
- Kayıt: 16 Tem 2012, 07:00
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam şom ağızlı olmak istemem Fakat 2 ihtimal mevcut. İlki S 400'ü siyaseten aldığımız gibi bunu da alabiliriz. O zaman gereksiz olur. Diğeri MMU konusunun gerçekte basına yansıtıldığı gibi olmayabileceği ihtimali. Veya projeye yatırımı artırmak süreyi kısaltmayabilir. Bizimkiler tedbirli davranmak istemiş olabilir. 2028'te ilk filo aktif olacak desek F16 konusu o tarihe dek çözülmez mi?Tulga yazdı: ↑17 Kas 2023, 09:16 MMU motor projesini hızlandırıp KAAN Blok 10'u aktifleştirmede kullanmak bu saatten sonra çok daha fayda sağlayacaktır. Hem TUSAŞ GM Sn. Kotil'in hem de TR Motor GM Sn. Bozdoğan'ın açıklamalarında devamlı yer verdikleri 2028'de F110 motorlu 20 adet Blok 10 teslimi hususu üzerine gidilerek gerçekleştirilmeli.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Ben MMU konusunda olumsuz düşünmüyorum. Şöyle ki; daha önceki mesajlarımda da belirttiğim üzere TR Motor önderliğinde TEİ'de Akşit hoca ve ekibine MMU motor işi resmi ilan edilmemiş şekilde verilmiş ve bu da zaten yakın dönemde basında yer almış durumda. Israrla yerli motorun 2028'de yer testlerinden itibaren başlanması ve prototip uçağa montajı için teslim edileceği ifade edilmekte. Buradan yola çıkarak yerli motorlu bu veya birkaç üretim prototibin test ve kalifikasyon işlerinin başlaması 2028 bitmesi tahminen 2032-33 gibi olacaktır. Seri üretim başlangıcı, işler bu minvalde giderse 2035'ten itibaren olacaktır. Bu da Blok -20 olarak DRCIM , EOTS ve Murad/MMU radar entegreli, milli motor nozul soğutma ve iz düşürücü, RAM boyalı, 5. Nesil'e ulaştırılmış hali ile olacaktır.TerörleMücadele yazdı: ↑17 Kas 2023, 13:24 Hocam şom ağızlı olmak istemem Fakat 2 ihtimal mevcut. İlki S 400'ü siyaseten aldığımız gibi bunu da alabiliriz. O zaman gereksiz olur. Diğeri MMU konusunun gerçekte basına yansıtıldığı gibi olmayabileceği ihtimali. Veya projeye yatırımı artırmak süreyi kısaltmayabilir. Bizimkiler tedbirli davranmak istemiş olabilir. 2028'te ilk filo aktif olacak desek F16 konusu o tarihe dek çözülmez mi?
Lakin 2028'de 20 adetlik teslimatı F110 motorlu 4,5 nesilli teslim etmiş olacaz denilince, ihtiyaç miktarı kadar F110 motor temini halledilmiş, 2028 başı itibariyle ayda 2 adetlik teslimlerle yıl sonuna kadar 20 adedin üretilip kuvvete teslim edileceğini anlıyorum.
Uçağın uçuş parametreleri, gövde üretim hesaplamaları, parça detay altyapı kazanımı tamamlanmış olacak ki ilk uçuş için yıl sonu açıklaması yapıldı. Yani 2028 teslimleri, denilen programda üretilip teslim edilirse, teslim edildikçe tatbikat eğitimleri ve operasyonel hava hava ve hava yer taktikleri peyderpey uygulanacaktır. 2023 bitti zaten. 2024 başından 2028 başına 4 sene var. Eurofighter Tranche 4'ü şu anda sadece Almanya üretiyor. İngiltere'de yerleşik üretim tesisi Tranche 3 bandı. Diyelim ki ikna edemediler ve Almanya'yı by pass ederek ilave parçaları kendileri üreterek teslim etme yolunu seçtiler. Teslim tarihi otomatikman 2030'ları bulur. Diyelim ki Almanya tamam dedi. Lakin önce Suudi talepleri üretilecek derse, ilave 2 sene sonra baslanabilecek derse, bir de imzaların atılıp, anlaşmanın yürürlüğe girmesi yavaşlatılırsa o zaman ne olacak? Bunlar olmayacak durumlar da değil. Ben şahsen Almanya'dan bekliyorum. İngiltere ve İspanya ne kadar bastırıp kriz noktasına getirirse getirsin Alman politik aklı bir şekilde bu projeyi yavaşlatmazsa ben birşey bilmiyorum. 2 senedir F-16 alımı ve ilave kit tedariği duruyor orda. Burda niye olmasın? Engel olan durum ne? Hiçbir şey.
Kendi ülkemizde, kendi kurumlarımızla, kendi şirketlerimizle, kendi proje ekiplerimiz, mühendislerimizle kendi finansal kaynaklarımızı kendi projelerimize harcayarak bugünden 2028-30'ları değerlendirmeyi daha efektif buluyorum. Çünkü bu işi bizim Aralık 2020'de CAATSA yaptırımları açıklandığı gün yapmamız gerekiyordu. Temiz 3 yıl geçmiş üzerinden. Şimdi de imzalanıp kabul edilmesi, yürürlüğe girmesi, sıranın bize gelmesi ve tüm hazırlıkların yapılması derken geçecek süreyi hesaba katmak ona göre karar vermek gerek. Evet 2020'lerde en çok ben alınsın istiyordum. Lakin 3 sene sonra karar verilerek değil.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 639
- Kayıt: 16 Tem 2012, 07:00
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Böyle bir olasılık bence 0'dır. (yazıyla sıfır) O kadar iddialı konuşuyorum. Yerli motor diye "2028'e kadar çakma F110 yapacağız." deseler, olabilir derim. Ama "F110 tedariğini şimdiden garantiye aldık." deseler, inanmam.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam 2. El Eurofighter alımı ancak şöyle anlamlı olurdu. Biz bu Eurofighter işini 3 sene önce kontrata bağlamış olsaydık, mesela 40 adet 2. El , 40 adet de Tranche 4 sıfır üretim şeklinde anlaşma yapmış olsaydık. Mesela İngiliz Tranche 1'leri tıpkı İspanyol Tranche 1 upgrade programı gibi modernizasyona sokarak hazır platformların ülkemize temini çok daha kısa sürede olurken beraberinde de yeni üretim Tranche 4'ler de peyderpey teslim alınıyor olurdu. Beraberinde proje başlangıcından itibaren mühimmat tearikleri teslim alınıp stoklanmış olurdu. Bu bir nevi yeni üretimlerin teslim sürecindeki uzatmayı değerlendirmek, eğitim, doktrin, tatbikat, hava hava ve hava yer taktik çalışmaları, yer teknik ekibin harbe hazırlık çalışmaları, bakım onarım sürecinin hızlandırılması vesaire gibi olayların gerçekleştirilmesine vesile olurdu.TerörleMücadele yazdı: ↑17 Kas 2023, 14:25 Hocam detaylı anlatımınıza teşekkürler! Yazdıklarınızı okuyunca alınacaksa bile acil ikinci el alınması daha uygun olur diye düşündüm. İkinci el neden almıyoruz? Satmıyorlar mı? Biz mi istemiyoruz
Lakin şuanki durumda yeni üretimin dezavantajlarını konuşurken alternatif olarak 2. El olasılığı tamamen zaman ve para kaybı olur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Doğrudur hocam. Ama ben söylemlerinden bunu çıkarıyorum. Yani 2028'de 20 adet uçağı ( ihtiyacı olan yedeksiz 40 adet F110 motorunun temini sağlanmadan) teslim edeceğiz şeklinde konuşmak için altını doldurmuş olmaları gerekir diye tahmin ediyorum.Merzifonlu yazdı: ↑17 Kas 2023, 14:49 Böyle bir olasılık bence 0'dır. (yazıyla sıfır) O kadar iddialı konuşuyorum. Yerli motor diye "2028'e kadar çakma F110 yapacağız." deseler, olabilir derim. Ama "F110 tedariğini şimdiden garantiye aldık." deseler, inanmam.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Yedekte kaç F110 motoru vardır? Diyelim ki 20 adet. 20 adet de Blok 30 F16'yı "Özgür Modernizasyonuna soktuk bunları" diyerek el altından ıskartaya çıkartıp, onların motorlarını da kullanarak, toplamda 40 tane motor tedarik edersin. Bahsi geçen "Özgür Modernizasyonu" uzadıkça uzar nasılsa!
Çok fantazi oldu kabul, ama durumun saçmalığını ancak böyle izah edebilirim. Çünkü son olup bitenlerden sonra ABD'den değil F110, askeri standartta civata bile gelmez.
Yerli motora gelirsek, sen daha TF-6000'i bile ateşleyememişsin. Bir de 2028'e yerli motorla Kaan uçuracağım diyorsun. Buna ancak Kadir İnanır. TF-6000 Motoru 10 sene önce ateşlenmiş olsaydı, şu hakir kulunuz Merzifonlu da inanırdı.
-
- Üye
- Mesajlar: 105
- Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
İngiltere ve İspanya'nın Almanya yı ikna etmeye çalışması sürecin çok önceden başladığını gösteriyor. Biz burada Eurofigter alınsa mı alınmasa mı tartışmalarını yaparken en az 2-3 yıldır arka planda görüşmeler gerçekleşiyor olmalı. Almanya ikna edilir mi? Hiç sanmıyorum. Adamlar Altay motorları hakkında bile hala kesin birşey söylemiyor. Proje bizim tarafta rafa kalktı, Kore motorlarına dönüldü, hala değerlendiriyoruz diyorlar 
Gerçek şu ki dünyada 2030'dan önce envanterimize katabileceğimiz bir uçak bulunmuyor. ABD ek F-16 ları onaylasa bile yine o tarihlere sarkacak gibi duruyor. Ama yine de her uçak için masada olalım. Alacakmış gibi uğraşımızı devam ettirelim. Her uçak için elimizdeki kozları kullanalım. Biraz onlar uğraşsın

Gerçek şu ki dünyada 2030'dan önce envanterimize katabileceğimiz bir uçak bulunmuyor. ABD ek F-16 ları onaylasa bile yine o tarihlere sarkacak gibi duruyor. Ama yine de her uçak için masada olalım. Alacakmış gibi uğraşımızı devam ettirelim. Her uçak için elimizdeki kozları kullanalım. Biraz onlar uğraşsın

- muhendus
- Süvariler
- Mesajlar: 897
- Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Her zamanki gibi yine çok geç kaldık. Tüm yumurtaları aynı sepete koymak yerine bu projeye 2000li yıllarda ortak olarak girecektik, 50-60 adet Eurofighter temin edecektik, üretimden pay alacaktık, teknoloji kazanacaktık, geliştirmelere dahil olacaktık. 100 F-35 yerine 60-60 gibi bir dağılım gayet makul olduğu gibi risk dağıtma adına da son derece faydalı olacaktı.
Yunanistan her daim ABD dışı uçak envanterinde bulundururken bizimkiler “vay efendim lojistik, vay efendim maliyet…” tantanalarıyla yıllarca zaman kaybettirdiler. Al işte günün sonunda o zaman katlanmak istemediğin maliyete şimdi misliyle katlanmaya razı olsan bile uçak tedarik edemiyorsun.
MMU kesinlikle çok önemli ancak MMU gelene kadar zayıf kalmayı coğrafyamız kaldırmaz, hele ki her yer ateş çemberi olmuşken zayıflığı bu coğrafya hiç kaldırmaz.
Eurofighter için Almanya’nın direncini kırabilecek içeriden ve dışarıdan baskılar var.
Yunanistan her daim ABD dışı uçak envanterinde bulundururken bizimkiler “vay efendim lojistik, vay efendim maliyet…” tantanalarıyla yıllarca zaman kaybettirdiler. Al işte günün sonunda o zaman katlanmak istemediğin maliyete şimdi misliyle katlanmaya razı olsan bile uçak tedarik edemiyorsun.
MMU kesinlikle çok önemli ancak MMU gelene kadar zayıf kalmayı coğrafyamız kaldırmaz, hele ki her yer ateş çemberi olmuşken zayıflığı bu coğrafya hiç kaldırmaz.
Eurofighter için Almanya’nın direncini kırabilecek içeriden ve dışarıdan baskılar var.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam affınıza sığınarak, Blok 30'da kullanılan motorlar F110-GE-100 motorları. Envanterdeki yedek motorlarımız ise F110-GE-129C, MMU prototipleri için temin edilen 6 adet motor ise çift kullanıma uygun F110-129E. Dolayısıyla yedekler veya Blok 30 motorlarıyla MMU üretmemiz pek mümkün olmaz. Mutlak suretle E versiyon motorların ya hazır temini ya da lisanslı üretim anlaşması gerekmektedir.Merzifonlu yazdı: ↑17 Kas 2023, 15:13 Yedekte kaç F110 motoru vardır? Diyelim ki 20 adet. 20 adet de Blok 30 F16'yı "Özgür Modernizasyonuna soktuk bunları" diyerek el altından ıskartaya çıkartıp, onların motorlarını da kullanarak, toplamda 40 tane motor tedarik edersin. Bahsi geçen "Özgür Modernizasyonu" uzadıkça uzar nasılsa!
Çok fantazi oldu kabul, ama durumun saçmalığını ancak böyle izah edebilirim. Çünkü son olup bitenlerden sonra ABD'den değil F110, askeri standartta civata bile gelmez.
Yerli motora gelirsek, sen daha TF-6000'i bile ateşleyememişsin. Bir de 2028'e yerli motorla Kaan uçuracağım diyorsun. Buna ancak Kadir İnanır. TF-6000 Motoru 10 sene önce ateşlenmiş olsaydı, şu hakir kulunuz Merzifonlu da inanırdı.
Dediğiniz şekilde Abd ,motor dahi vermeyecekse zaten F110 motorlu ilk 20 adetlik Blok 10'ları da unutmak durumundayız. Milli Motor konusunda da TF6000 üzerinden süreci 15-20 yıla çıkartmak durumundaysak ( Ben bu husustaki görüşlerimi önceki sayfalarda ve TF-6000 konu başlığında detaylıca vermiştim. Oldukça uzun ve açıklamalı olduğundan tekrar buraya yazmak istemedim ) elimizde sadece Hürjet kalmış oluyor. Ki bu durumda F110 vermeyen ABD F404'de vermeyebilir.
Hocam bu bakış açısıyla bizim herhangi bir muharip uçak tedarik veya üretim sağlayamadan yola devam edeceğimiz izlenimi doğuyor. Bu kadar karamsar bir tablo olmamalı.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 764
- Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
- Konum: çanakkale
- Yaş: 46
- İletişim:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Mecbur kalırsak lisans altında roylse-rose motoru alabilir miyiz ingilizden ?Ortak üretsek bile ihraç izni alırsak belki verirler?Ama o zamanda ihracat da ingilizin eline bakarız bir süre....Belki 15-20 sene içinde de kendi motorumuzu yaparız...Aynı t-625 1.5 atak helikopterinde olduğu gibi...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3922
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Dostlar uçak motoru 15-20 sene sürmez, süremez, sürme şansı yok. Şu ana kadar yaptığımız gibi koştura koştura, kan ter içinde kalıp bir motor yapacağız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hiç olmazsa Hürjet'in çift motorlu versiyonunu, tek motorlu versiyonuyla eş anlı olarak tasarlasaydılar, o versiyon tek motorlu versiyonuyla beraber şu anda uçuyor olurdu. Biz de bir umut Murad AESA radarını ve TF-10000'i beklerdik. Ama yooook, sanki her yerden rahatça uçak alabiliyormuşuz gibi tek motorlu ve tek versiyonlu Hürjet yapıldı.

Valla bu saatten sonra bence yapılabilecek tek şey, bir an evvel Murad radarını ve TF-10000 motorunu envantere almak ve KIzılelma platformunu bu ekipmanlarla işletmek olur. İnsanlı uçakları unutun derim.
Bu dronlar; i) Havada uçan kontrol istasyonları yönetilecekler, yerden yönetilmeyecekler; ve ii) Siper HSS'nin bir füzesi imiş gibi Siper HSS sistemine entegre edilecekler. Bu dünyada hiç denenmemiş bir yöntem ama ben başka bir çıkış yolu göremiyorum.
En son Merzifonlu tarafından 17 Kas 2023, 18:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
-
- Üye
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 17 May 2022, 19:31
- Yaş: 28
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Mesele sadece buysa çözülür...5.nesil motor yapmanın yanında bu ne ki?Tulga yazdı: ↑17 Kas 2023, 15:35 Hocam affınıza sığınarak, Blok 30'da kullanılan motorlar F110-GE-100 motorları. Envanterdeki yedek motorlarımız ise F110-GE-129C, MMU prototipleri için temin edilen 6 adet motor ise çift kullanıma uygun F110-129E. Dolayısıyla yedekler veya Blok 30 motorlarıyla MMU üretmemiz pek mümkün olmaz. Mutlak suretle E versiyon motorların ya hazır temini ya da lisanslı üretim anlaşması gerekmektedir.
- Wolverine
- Akıncılar
- Mesajlar: 1272
- Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bu olaya win win gözü ile bakmak istiyorum. İngilizlerden bu alım karşılığında uçak motoru konusunda destek istemişizdir. Diğer taraftan bizim acil çift motorlu yüksek irtifada dolaşacak hava önleme uçağına ihtiyacımız var hele ki yunanın rafale alımına karşı hamle için. Şöyle düşünüyorum 40 adet aesa radarlı meteor füzeli EF2000 bizi bu cehennem bölgesinde çok rahatlatır. Kaan konusuna gelirsek bu projede herşey yolunda gitse bile, ki gitmeyecek. İlk filo yu aktif etmemiz 2035 i geçecektir. Projedeki sarkmalarla 2040 ı bulur belki de geçer.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3120
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Eğer T1 olanını bize satacaklarsa gidip başka uçak almamız daha mantıklı olur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3922
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam mecburuz. Çok özür dileyerek kanırta kanırta yapacağız, yapmak zorundayız...anafor2014 yazdı: ↑17 Kas 2023, 17:05 Kim yapacak ? Linkedin de asml sayfasından kontrol edin moraliniz çok bozulacaktır.